• isglass3

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Så fin filten blev smilla!

För mig började ny termin i måndags och flera timmars föreläsningar per dag. Idag kände jag att jag knappt kunde sitta, trycker som sjutton neråt och spänner. Var nästan tvungen att ställa mig upp lite ibland. Riktigt obehagligt. Nån mer som har så? Känner det nästan lite nu när jag ligger ner oxå. Kan det kanske vara att den borrar ner huvudet? Men är inte det lite tidigt v 32?

• isglass3

Jag har aldrig lagt in mig i listan, är så oteknisk men om nån vill lägga in mig så får ni gärna det

Isglass:32 år, nordic ivf Malmö, flicka, BF 17/10 (fast planerat snitt så det blir nån vecka tidigare).

• isglass3

Jag har oxå ett extremt sötsug och allra värst är det med isglass. Haha, nu skrattar alla åt mig eftersom jag har det som namn.Men det är inget jag äter i vanliga fall men nu MÅSTE jag ha minst 2 om dagen! Har gått upp 14 kg, väger 75 nu. Är rädd att det blir över 20 men jaja, får ta tag i det sen.

Vad har ni andra lagt i er BB väska, om ni packat den?

Har haft en riktig skithelg för övrigt. Har sån sjukt jobbig halsbränna. Fick kräkas inatt och var vaken mellan halv ett och halv fyra. Har nån nåt superbra knep? Humöret är verkligen inget roligt, känns som jag gråter jämt, eller är sur och alltid trött.

Lite bra grejer var dock att vi hittade det skötbordet vi ville ha, på blocket. Det vi först tänkt funkade inte. Och så hittade vi en helt ny babyvakt till halva priset, oxå på blocket. Vi har haft en från Ikea till de andra som vi varit supernöjda med och använt så mkt att den efter 6 år är trasig.

Dags att pallra mig upp...

• isglass3

Va nice smilla, att det finns nån mer som äter isglass! Ska nog gå och hämta dagens fjärde snart... Usch... Men det är ju bara saft, hade varit värre med kanske fyra Daimstrut..

Fin mage lisodan!!

Åka tåg till förlossningen hade varit nåt etta, bara det inte blir nåt stopp på vägen jag kommer ihåg när jag åkte tåg till en av alla embryoåterföringar. Tåget gick sönder några kilometer från Malmö och vi fick stå där flera timmar. Tillslut blev jag så stressad så jag hoppade av(!) typ 2 meter ner, och sprang över banvallen. Ringde min kompis och beskrev vad jag såg. Hon förstod tillslöt var jag var och ringde dit en taxi- kom till kliniken 10 min innan återföring så njaa, tåg till förlossningen skulle jag inte våga

• isglass3

Siri74. Låter som att du har det tufft. Va tokigt att det blev sådär med järnvärdet. Men va skönt att du fick träffa en förstående läkare! Är nog bra för dig att få ta det lite lugnt och landa lite. Jag känner igen mig väldigt väl. Jag har varit sjukskriven stor del av sommaren på 50% pga psykiska orsaker. Från och med den här veckan är det på heltid. Vet ju inte bakgrunden men för min del är det till stor hjälp med de samtalen som jag går på. Är en aurora/Nike etc-barnmorska. Men det spelar ju ingen roll vem man pratar med, men att ventilera sina tankar tror jag hur som helst är bra. Fördelen med henne är att hon ju är knuten till KK. men det där beror ju såklart på bakgrunden till ens problem. Hoppas du kan känna att du kan släppa ditt jobb trots allt och fokusera på dig själv och din bebis. ibland kan det göra mkt att bara få komma undan och vila. Ta hand om dig, kram!

• isglass3

Nån annan som håller på att förgås av värmen? Jag vill bara att det ska bli typ 15 grader... Åt mannagrynsgröt förut, mkt dåligt beslut, nu är jag så varm så jag kokar. Och alla isglassar är uppätna. Får nog bli en tur till maxi för att handla nya!

• isglass3

Har oxå en krympande garderob nuboch vill inte handla så mkt när det är så kort tid kvar. Mitt tips är väl som vanligt Tradera. Alla mina Mammajeans var för små nu efter sommaren men köpte 2 par på Tradera för sammanlagt 140:-. Sen är mitt bästa tips för att slippa sånt som sitter åt Hängseljeans/snickarbyxor. Har ett par, oxå från Tradera, som är underbara! Sitter inte åt nånstans, bara supersköna!

• isglass3

Hoppas du får snabbt svar och en koll kakan! Man blir ju orolig. Jag har oxå haft endel mensvärk i intervaller senaste veckan plus rätt rejält tryck neråt och ont i ljumskarna.

Var på spec mvc idag. Min ligger i säte för tillfället. Mitt SF mått har stått stilla några veckor oxå och bebisens läge var förklaringen. Hon beräknades till knappt 2200gram och +2%, så skönt! Har varit rätt orolig över det där med SF måttet. Fick min sjukskrivning förlängd oxå, och på heltid, fram till förlossningen.

• isglass3

Lisodan: ja det är ultraljud. De tar vissa mått och lägger ihop på nåt sätt. Så får de fram en viktoch utifrån den en %-summa i förhållande till nåt medelvärde. Skulle tro att det är en ganska grov uppskattning dock så det kan nog avvika endel från verkligheten. Är idag i v 33+1.

• isglass3

Fina magar allihop!! Jag väntar med spänning på våra gravidfoton som snart borde dyka upp.

Säger som övriga, kan ana att det är tungt och jobbigt Asams. Tycker ju som flera att det är tungt med bara en... Inte konstigt att du känner dig nere. Hoppas planeringen blir bra och att ni får landa i nåt som känns bra.

Det börjar verkligen närma sig för oss alla. Nästa vecka ska jag till narkos för planering och även till spec för förlossningsplanering. Grymt nervöst, nu finns det ju liksom ingen återvändo, ut måste den ju... Plus besök hos mvc barnmorskan. Säger som ni andra, hur ska man hinna med allt, tur jag är sjukskriven... Fick veta idag att den var godkänd oxå, väldigt skönt. Ingen bra start på föräldraledigheten annars och vara helt barskrapad...

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015