• isglass3

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Är det nån mer än jag som är superuppsvälld? Mina fötter, ben och händer är helt groteska. Det värsta är att det inte lägger sig ett enda dugg ens på natten. Vaknar och får skölja händerna i kallvatten på nätterna och sen när jag går upp på morgonen är det nästan allra värst. Ska till bm imorgon, måste fråga henne om det verkligen ska vara såhär.

• isglass3

Smilla: Vi hade en beco butterfly till vår son. Han vägrade vagn så vi bar honom kanske 4 timmar per dag i sele. Då var den helt underbar, men väldigt dyr och den är lite krånglig att få i barnet i och sen få på sig själv. Nu fick det bli en Babybjörn wi (tror jag) från blocket. Den andra sålde vi efter förra, trodde inte den skulle bli använd igen

• isglass3

Smilla: Vi hade en beco butterfly till vår son. Han vägrade vagn så vi bar honom kanske 4 timmar per dag i sele. Då var den helt underbar, men väldigt dyr och den är lite krånglig att få i barnet i och sen få på sig själv. Nu fick det bli en Babybjörn wi (tror jag) från blocket. Den andra sålde vi efter förra, trodde inte den skulle bli använd igen

• isglass3

• isglass3

Varit hos bm nu. Mitt järn hade sjunkit från 123 för 2 veckor sen till 103 idag! Så nu blir det järn varje dag... Vad har ni andra i bt? Jag har alltid lågt men idag hade undertrycket hoppas upp ordentligt, 120/80. Under 90 är ju normalt men mitt har legat på drygt 60 fram tills nu så det tyckte jag var lite jobbigt. Inget alarmerande nu men bm sa ju att man måste va observant på det för fler såna hopp uppåt kan det ju inte bli. Det var delvis det som jag funderade på ang svullnad plus att jag gått upp rätt mkt. Men ska försöka anstränga mig för att inte oroa mig över det eftersom det just nu inte finns nåt att oroa sig för. Men man är ju som man är...

• isglass3

Kakan: jag trodde ju att mitt järn var bra så jag har nog haft lite placeboeffekt men visst känner jag mig tung och flåsig och orkar knappt upp för trappan. Trött som tusan. Men jag har haft järnbrist i flera omgångar tidigare i livet som varit ungefär som detta och då har jag mått mkt sämre. Så det känns ändå ok.

Låter som att ni andra haft ungefär liknande tryck som mig innan men att mitt verkar dra iväg lite. Hoppas det var som för dig Sindyrella och att nästa gång är det normalt. Fast jag var ju helt lugn och hade vilat innan.. Jaja jag ska be nån kursare i skolan ta några tryck, svårt att ta det på sig själv

• isglass3

Va tråkigt att bm sa sådär. Såklart att det skrivs mkt konstigheter och det är ju inte direkt medicinsk vetenskap och beprövad erfarenhet. Men alla inom vården borde väl känna till värdet av att msk får bolla och ventilera med andra i samma situation. Sen får man ju ta vissa saker med en nypa salt. Men även vårdpersonal får väl acceptera det digitala samhället och se fördelarna med det oxå.

Förstår att ni har det segt på jobbet, jag var överflödig större delen av sommaren på mitt jobb och det är sååå segt att bara sitta av tid.

Va härligt med ett spa-besök, hade inte varit dumt! Får nöja mig med makens spa här hemma som erbjuder fotbad och massage, haha

• isglass3

Etta: jag har likadant. Kurvan har planat ut och gått från övre kurvan till nedre. Gjorde TUL som visade helt normalstort barn. Förklaringen var barnets läge. SF-måttet är fortf lite litet, 31 i v 34+1 men barnet är ju ändå inte litet. Jag förstår att du blir orolig, det blev jag med. Men de har bra koll och är det nåt så följer de ju det noga.

• isglass3

nu har vi fått snittdatum, den 12 oktober ska vår lilla bebis titta ut . Läkaren sa att 15% dock blir akuta för att förlossningen startar tidigare, men vi satsar på att det blir den 12:e! Är då 39+1.

För min del lutar det just nu åt att det är en Lovis eller Liv. Det är så kul med namn tycker jag! Ni har så fina förslag allihop!

• isglass3

Fina magar Asams och kakan!!

Jag fick en massa bristningar förra gången, exploderade i vecka 28. Den här gången har det hittills inte dykt upp en enda, v 35+0 imorgon. Mina sitter nere på sidorna så de syns inte så mkt i vanliga fall men nu syns de ju när magen är stor igen.

Kramp i vaden har jag inte känt av, låter otrevligt. Däremot känner jag av nåt annat obehagligt. Det blir liksom som att låret låser sig, är väl nån nerv som kläms. känner mig helt rörelsehindrad vissa dagar, dels av det men oxå av nån smärta när jag går och att bebisen hela tiden pressar neråt, gör så sjukt ont. Har ni andra oxå så? Jag vill knappt gå hemifrån för det är så obehagligt. Har haft en dålig dag idag. Så mkt jag vill fixa med men sen orkar jag inte ändå. frustrerande...

• isglass3

Grattis!!! Hon hade bråttom till världen hoppas ni fått tid att landa lite! Blir ju lite omvälvande när de kommer mkt tidigare och med lite dramatik.

• isglass3

Så fint med sängen lisodan! Smart lösning

Jag är oxå helt slut. Inte mkt som blir gjort.

Tycker oxå det vore toppen med en sluten grupp, är inte så offentlig av mig vad gäller bilder och så iaf. Vet dock inte hur man gör.

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015