Inlägg från: cosinus |Visa alla inlägg
  • cosinus

Ni som fått syskon till 2-3 åringar!! Behöver tips!!

Jag har inte heller velat ha bebis i samma säng som syskonen så jag och bebis har helt enkelt flytt fältet och så har pappan tagit hand om de äldre syskonen (har 4 barn med 2 år mellan varje).

Våra barn har varit vana att somna i sina egna sängar när syskonen kommit men de har vandrat över på natten så därför jag har flytt men lite har det ju då blivit så att småsyskonen haft ett eget rum det är bara det att även jag flyttat in där.

Mina barn har aldrig varit hemma några 2 veckor med oss från början heller utan det har varit dagis som vanligt. Tvåan var inlagd på neo en vecka så jag var där pappan jobbade och storasyster var på dagis som vanligt. Sen när vi kom hem så fortsatte pappan att jobba och vi sparade pappa-dagarna tills dess att storasyster strikt behövde hålla sig till 15 timmar på dagis. Då tog han ut måndagar och fredagar samt kortade i början på dagen så att jag hade 2 månader då jag inte behövde lämna på dagis med bebis utan bara få ihop hämtningarna. Det passade oss.

Trean blev också kvar på bb ett tag för att kolla viktuppgång så storasyskonen han gå på dagis de med innan jag kom hem. Fyran däremot är född i juli så då var ju alla hemma på lov men när skolan började ville även han som var 2.5 till dagis när de större skulle iväg.

Svar på tråden Ni som fått syskon till 2-3 åringar!! Behöver tips!!