-
-
Svar på tråden Råsunda eller Södermalm?
-
Råsunda. Priserna per kvadratmeter på Södermalm är löjliga, dessutom är luften otroligt full av avgaser, och det är mycket oljud. Tror det blir tryggare och grönare för ett barn med Råsunda.
-
Jo visst är det löjliga priser på Södermalm. Men samtidigt så ligger Råsunda rätt långt bort. Finns mer roliga aktiviteter på Söder med.Förtryckt skrev 2015-02-17 13:31:53 följande:Råsunda. Priserna per kvadratmeter på Södermalm är löjliga, dessutom är luften otroligt full av avgaser, och det är mycket oljud. Tror det blir tryggare och grönare för ett barn med Råsunda.
-
Jag skulle välja Råsunda. Har bott på båda ställena och med barn är det lugnare och skönare i Råsunda. Som sagt bättre luft och klimat för ett barn. Innerstan kan man komma till snabbt ändå och göra roliga saker, det går jättesnabbt med kollektivtrafiken! även om jag inte håller med om att det finns nåt kul för barn på just Södermalm.
har fyra barn och åker aldrig till söder när det är de som ska ha roligt. :) när jag själv ska ut kvällstid så åker jag till söder men då är det också skönt att kunna åka "hem" sen och inte alltid vara mitt i den där smeten. Tror du kommer trivas vad du än väljer. Man måste ju inte bo på de stökigaste gatorna på söder heller.
-
Hm, en till röst för Råsunda. Jag hade planerat att bosätta mig på ett ställe jag inte behöver flytta ifrån och jag vill gärna kunna ha råd att göra annat än att betala boendekostnader. Nej, jag tänkte mig inte den stökigaste gatan på Söder, det finns ju lite lugnare kvarter faktiskt. Jag skulle ha promenadavstånd från Råsunda till jobbet med så det är ju ett plus förstås.Anonym (Råsunda) skrev 2015-02-17 13:45:39 följande:Jag skulle välja Råsunda. Har bott på båda ställena och med barn är det lugnare och skönare i Råsunda. Som sagt bättre luft och klimat för ett barn. Innerstan kan man komma till snabbt ändå och göra roliga saker, det går jättesnabbt med kollektivtrafiken! även om jag inte håller med om att det finns nåt kul för barn på just Södermalm.
har fyra barn och åker aldrig till söder när det är de som ska ha roligt. :) när jag själv ska ut kvällstid så åker jag till söder men då är det också skönt att kunna åka "hem" sen och inte alltid vara mitt i den där smeten. Tror du kommer trivas vad du än väljer. Man måste ju inte bo på de stökigaste gatorna på söder heller. 
Problemet är att jag inte känner mig så hemma i de norra delarna. -
Jag förstår, men hemma i Råsunda blir du snabbt!Anonym (i kvalet) skrev 2015-02-17 13:51:42 följande:Hm, en till röst för Råsunda. Jag hade planerat att bosätta mig på ett ställe jag inte behöver flytta ifrån och jag vill gärna kunna ha råd att göra annat än att betala boendekostnader. Nej, jag tänkte mig inte den stökigaste gatan på Söder, det finns ju lite lugnare kvarter faktiskt. Jag skulle ha promenadavstånd från Råsunda till jobbet med så det är ju ett plus förstås.
Problemet är att jag inte känner mig så hemma i de norra delarna.
några barnvagnsprenader till Solna centrum och ned till sjön, en tur till öppna förskolan osv så kommer det. Jag tycker det går mycket snabbare att bli hemma på ett ställe när man har barn också så fort de börjar på fsk och man lär känna andra familjer runtom.
-
Gör som så att du sätter dig på tunnelbana/pendel och kollar hur lång tid det tar att ta sig in till stan från Råsunda. Det är nog max en kvart. Det är INTE lång tid.Anonym (i kvalet) skrev 2015-02-17 13:34:50 följande:Jo visst är det löjliga priser på Södermalm. Men samtidigt så ligger Råsunda rätt långt bort. Finns mer roliga aktiviteter på Söder med. -
Asså om du är södermalmsbor redan nu så behöver du inte komma till Solna för jag slipper gärna söderbor då jag upplever de som flummiga och behemiska. Vill inte att Solna blir detsamma. I annat fall är du välkommen. Är du en hippie, vänd dig till söder då

-
Ok, ett poäng till SöderPresidentens son skrev 2015-02-17 14:02:58 följande:Asså om du är södermalmsbor redan nu så behöver du inte komma till Solna för jag slipper gärna söderbor då jag upplever de som flummiga och behemiska. Vill inte att Solna blir detsamma. I annat fall är du välkommen. Är du en hippie, vänd dig till söder då

-
Nej, det är inte lång tid förstås. Plus att jag slipper en del pendlingstid.Förtryckt skrev 2015-02-17 14:00:53 följande:Gör som så att du sätter dig på tunnelbana/pendel och kollar hur lång tid det tar att ta sig in till stan från Råsunda. Det är nog max en kvart. Det är INTE lång tid. -
"BOhemiska".Presidentens son skrev 2015-02-17 14:02:58 följande:Asså om du är södermalmsbor redan nu så behöver du inte komma till Solna för jag slipper gärna söderbor då jag upplever de som flummiga och behemiska. Vill inte att Solna blir detsamma. I annat fall är du välkommen. Är du en hippie, vänd dig till söder då