Ångrar att jag bytt jobb, hjälp!
För tre veckor sedan började jag på ett nytt jobb men jag ångrar mig. vad ska jag göra, är tjänstledig från mitt förra så jag kan ju gå tillbaka. Hur ser det dock ut om jag "ger upp". Hur hade ni gjort? Hjälp mig. jag känner mig som en svikare på detta nya jobb då jag är så osäker. de lär ju räkna med att jag är kvar...
Historia
Började på mitt förra jobb 2011 och trivdes bra direkt, kom från ett jobb jag vantrivdes på. Kollegorna var härliga men som på alla ställen så har man dagar då det känns uselt. Det har varit stor personalomsättning så inte många kvar från när jag började. När jag var föräldraledig under 2013 så slutade nästan alla mina närmaste kollegor och började på ett annat ställe. Jag saknade dem rejält när jag kom tillbaka och i höstas la de ut några tjänster och var på mig mycket att jag skulle söka. Det tog ett bra tag innan jag bestämde mig, var osäker redan då. Tillslut sökte jag och fick också jobbet. Jag hade möjlighet att ta tjänstledigt i 6 månader så det utnyttjade och nu är jag tjänstledig under min provanställning på det nya jobbet. Nu har jag alltså börjat och det känns inte bra. Vet inte riktigt varför men det saknas struktur på detta ställe och känns väldigt svårt att planera sem mm. Detta vet jag att jag inte trivs med. Dessutom fanns det fina förmåner på det förra stället. Lönen är ingen skillnad.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-17 16:00
Flyttar denna tråd till arbete. Där den borde ligga ser jag nu. Tack för dina kommentarer Kjell2