• äppelblomman

IVF Linköping, februari 2015.

JK8808 skrev 2015-02-17 16:33:12 följande:

Hej.

Jag och min sambo håller på med vår första och förhoppningsvis enda IVF försök. Jag har tagit gonal-f i totalt 8 dagar och orgalutran i 4 dagar. Igår tog jag den sista sprutan, otrivelle. Och imorgon är det äggplock och sedan återförening på fredag om allt går som det ska, hoppas innerligtSkrattande

Ulraljuden visar att jag har ca 15 äggblåsor i varje äggstock och de är mellan 14-20mm.

Nu börjar jag verkligen bli nervösObestämd. Någon i samma sits?

Hej!

Håller nu på med mitt andra ivf-försök. Hur går det för dig? Är du ruvare nu?

Jag ska på mitt andra VUL i morgon (måndag) och hoppas att allt ser bra ut då så jag kan få ett datum för ÄP :)
  • äppelblomman
    JK8808 skrev 2015-02-23 10:40:38 följande:

Heej! vad kul! hur såg ditt första VUL ut?

Jaa, nu är jag ruvare :) Ska ta mitt gravtest den 11 mars, men kommer nog inte kunna vänta så länge, bara 3 dagar sen ET och det känns som en evighet. Hoppas att få se ett Plus :)

Var gör du din IVF? Också i Linköping?

Ja, jag går också på RMC Linköping, första VUL såg bra ut, och idag på panda VUL hittade de mellan 20-30 äggblåsor, de flesta runt 10-15 mm men några så stora som 25 mm.. De ska höra av sig senare idag, men troligen blir det ÄP  och ET denna veckan :) Längtar så mycket!!

Lycka till med ruvningen. Hur mår du? Hur gick ÄP och ET för dig?
  • äppelblomman

Förra gången hade jag ett 30-tal blåsor på i genomsnitt 20 mm och då hade jag jätteont redan ett par dagar innan ÄP, kunde knappt gå, fick sedan vätska i buken efter ÄP (pga övertimulering) så därav fick vi ingen ET då..

Denna gången känner jag absolut av mina äggstockar, men det gör inte alls ont på samma vis och jag kan fortfarande gå utan problem, så känns mycket bättre denna gången.. Dock känns det typ hela tiden som att jag är kissnödig.. Tänker att "det är kanske så här det känns att vara gravid :)" och så ler jag lite och hoppas jättemycket att det är vår tur nu..

ÄP förra gången var en jobbig upplevelse, jag hade ju jätteont redan innan så när de dessutom var vid äggstockarna och grejade hjälpte ingen smärtlindring.. Hoppas att det går bättre denna gången :) är lite nervös faktiskt.. Sist fick vi ut 19 ägg, denna gången hoppas vi på 10-12 st i stället, så kanske jag slipper överstimuleringen..

• äppelblomman

Ja, precis :) mycket mer kan man nog inte göra.. Har du några konstiga symptom eller hur går det för dig? Kan du tänka på något annat om dagarna, eller går du bara runt och tänker på magen?

• äppelblomman

Idag var det ÄP och det gick över förväntan :) Gjorde inte alls lika ont som förra gången.. De punkterade 18 blåsor och fick ut 18 ägg! Jag är mer än nöjd med dagen.. Nu ligger jag hemma i soffan och sover ruset av mig.. :P Är fortfarande lite yr och illamående, men det är det värt. Håller tummarna nu för att det blir några riktigt fina embryon av alla ägg :)

Hur många ägg fick du ut? Har du några embryon i frysen?

• äppelblomman
    JK8808 skrev 2015-02-26 10:35:56 följande:

Vad skönt o höra att det gick bra och att du jade då mkt ägg :D

Har du insättning imorgon? :)

Jag fick ut 22 ägg, 14 befruktade, 1 tillbaka & 4 till frysen :D

Om inte de ringer idag så blir det insättning i morgon :)

Skönt att ni har några i frysen, gör att man kan slappna av lite mer tycker jag, känns lite som att man har några "extraliv" eller "livlinor" att ta till om det skulle behövas..
  • äppelblomman

Inget samtal så i morgon blir det ET :D Är så glad just nu, men jag vet att det är en nervös och jobbig tid framöver.. Hoppas, hoppas, hoppas att det är vår tur att få ett litet plus denna gången :)

Har du tänkt tjuvtesta några dagar innan TD, eller håller du dig? Jag kommer nog inte tjuvtesta.. Om inte jag får en massa blödningar..

• äppelblomman

Nu är jag också ruvare :) Fick tillbaka ett superfint embryo sa de.. Av våra 18 ägg blev 15 injucerade med spermier (vi kör ICSI), 9 har vuxit till sig och det finaste fick vi tillbaka. Övriga 8 ska odlas vidare till på måndag, och om de klarar det blir de infrysta som blastocyster då.. 6 av de 8 höll toppkvalitet sa de, så hoppas att något av dem klarar sig vidare.. Ska få brev i nästa vecka om hur det gick..

Jag har testdag 18/3, men beräknad BIM 9/3, så bör ju få en hint innan testdag om hur det går.. Tror inte jag kommer testa tidigare om det inte är så att jag börjar blöda en massa..

Nu ska jag bara ligga i soffan resten av dagen och vara lycklig över att jag ju faktiskt är gravid i vecka 3 just nu! Önskar så innerligt att lilla knytet ska trivas och stanna kvar :)

• äppelblomman
    JK8808 skrev 2015-02-27 16:46:17 följande:

Äter du lutinus nu förresten? Eller fick du köra på gel?

Äter och äter.. jag stoppar upp dem där solen inte skiner :P men ja, jag tar lutinus :)

Innan har jag ju "bara" gjort FET och då har jag inte känt så mycket, fått något svullna och ömma bröst bara, men det brukar jag få innan mens.. Har lite mer känningar i magen nu, men tror att det beror på ET denna gången och att jag fortfarande är lite öm efter ÄP :)
Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.