• JK8808

IVF Linköping, februari 2015.

Hej.

Jag och min sambo håller på med vår första och förhoppningsvis enda IVF försök. Jag har tagit gonal-f i totalt 8 dagar och orgalutran i 4 dagar. Igår tog jag den sista sprutan, otrivelle. Och imorgon är det äggplock och sedan återförening på fredag om allt går som det ska, hoppas innerligtSkrattande

Ulraljuden visar att jag har ca 15 äggblåsor i varje äggstock och de är mellan 14-20mm.

Nu börjar jag verkligen bli nervösObestämd. Någon i samma sits?

• Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.
  • äppelblomman
    JK8808 skrev 2015-02-17 16:33:12 följande:

Hej.

Jag och min sambo håller på med vår första och förhoppningsvis enda IVF försök. Jag har tagit gonal-f i totalt 8 dagar och orgalutran i 4 dagar. Igår tog jag den sista sprutan, otrivelle. Och imorgon är det äggplock och sedan återförening på fredag om allt går som det ska, hoppas innerligtSkrattande

Ulraljuden visar att jag har ca 15 äggblåsor i varje äggstock och de är mellan 14-20mm.

Nu börjar jag verkligen bli nervösObestämd. Någon i samma sits?

Hej!

Håller nu på med mitt andra ivf-försök. Hur går det för dig? Är du ruvare nu?

Jag ska på mitt andra VUL i morgon (måndag) och hoppas att allt ser bra ut då så jag kan få ett datum för ÄP :)
  • JK8808

Heej! vad kul! hur såg ditt första VUL ut?

Jaa, nu är jag ruvare :) Ska ta mitt gravtest den 11 mars, men kommer nog inte kunna vänta så länge, bara 3 dagar sen ET och det känns som en evighet. Hoppas att få se ett Plus :)

Var gör du din IVF? Också i Linköping?

• äppelblomman
    JK8808 skrev 2015-02-23 10:40:38 följande:

Heej! vad kul! hur såg ditt första VUL ut?

Jaa, nu är jag ruvare :) Ska ta mitt gravtest den 11 mars, men kommer nog inte kunna vänta så länge, bara 3 dagar sen ET och det känns som en evighet. Hoppas att få se ett Plus :)

Var gör du din IVF? Också i Linköping?

Ja, jag går också på RMC Linköping, första VUL såg bra ut, och idag på panda VUL hittade de mellan 20-30 äggblåsor, de flesta runt 10-15 mm men några så stora som 25 mm.. De ska höra av sig senare idag, men troligen blir det ÄP  och ET denna veckan :) Längtar så mycket!!

Lycka till med ruvningen. Hur mår du? Hur gick ÄP och ET för dig?
  • JK8808

Oj 25!! det var stort! vad kul! Gör det ont med så pass stora eller går dt bra?
    Är det ditt första försök?

äggplocket känns ju mer än ET, men det var så pass häftigt att kunna se på skärmen när äggen sögs ut och man fick den smärtlindringen man behövde, så det gick bra. ET kände ja knappt av Glad
    Nu är jag mest nervös och hoppas så himla mycket.

• äppelblomman

Förra gången hade jag ett 30-tal blåsor på i genomsnitt 20 mm och då hade jag jätteont redan ett par dagar innan ÄP, kunde knappt gå, fick sedan vätska i buken efter ÄP (pga övertimulering) så därav fick vi ingen ET då..

Denna gången känner jag absolut av mina äggstockar, men det gör inte alls ont på samma vis och jag kan fortfarande gå utan problem, så känns mycket bättre denna gången.. Dock känns det typ hela tiden som att jag är kissnödig.. Tänker att "det är kanske så här det känns att vara gravid :)" och så ler jag lite och hoppas jättemycket att det är vår tur nu..

ÄP förra gången var en jobbig upplevelse, jag hade ju jätteont redan innan så när de dessutom var vid äggstockarna och grejade hjälpte ingen smärtlindring.. Hoppas att det går bättre denna gången :) är lite nervös faktiskt.. Sist fick vi ut 19 ägg, denna gången hoppas vi på 10-12 st i stället, så kanske jag slipper överstimuleringen..

• JK8808

Håller tummarna för dig att äggplocket går fint!!måste va hemskt o bli överstimulerade, jag har också haft sån värk och trodde också jag blivit de, men efter ett extra ultraljud innan ET så tyckte de att de skulle gå bra , så det var skönt!

Håller med, jag är också kissnödig helatiden, jag bara hoppas det kan va ett tecken. :)

Har du fått nån tid än för äggplocket? :)

Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.