• Sofieh83

IVF Linköping, februari 2015.

Fame skrev 2015-09-11 15:48:23 följande:

Hej på er!

Har varit på första läkarbesöket inför IVF. Mitt sjukhus fixar det mesta medan Linköping står för ordinationer, ÄP och insättning. Blir lite orolig dock då jag googlat fram en del inlägg där tjejer blivit besvikna på dåligt bemötande där, hur har det gått för er?

Och- har någon av er fått bli sövd under ÄP?

Tacksam för svar!

Jag gör IVF i Linköping just nu och tycker personalen är jättebra:) Bra bemötande och väldigt förstående! Äggplock på måndag och ska inte vara sövd!
  • Sofieh83
    Fame skrev 2015-09-14 17:21:04 följande:

Hur har det gått?? :)

Hej:) jag fick ut 4 ägg idag, hade hoppats på några mer! Nu är det bara att vänta och se! Om inget ägg blir befruktat så ringer sjukhuset imorgon! Annars in på onsdag för insättning! Känner mig så nervös och orolig idag! Ingreppet gick bra, var ganska obehagligt först men sen kände jag nästan ingenting! <3
  • Sofieh83

Tack för stöttningen:) har varit så nervös hela dan att dem ska ringa och säga att äggen inte blev befruktade! Men inget samtal än så hoppas att det ser bra ut! Så förhoppningsvis så får jag sätta in en befruktat ägg imorgon<3

• Sofieh83
    Mariah1986 skrev 2015-10-24 16:49:07 följande:

Sofieh84 hur har de gått för dig ??

Hej:) om det var mig du menade, gulligt med omtanken! Tyvärr så lyckades inte vårat första försök, det fäste inte! Nu väntar jag på mens för att fortsätta nästa IVF! Nu känns det lite bättre men var väldigt jobbigt först! Man får må dåligt först men sen gäller det att kämpa och ta nya tag <3 Hur har du det? Måste snart vara dags för dig va?:) kram
  • Sofieh83
    Mariah1986 skrev 2015-10-30 23:53:39 följande:

Sofieh83

De va dig jag menade :) va tråkigt att de misslyckades, hur va de nu igen har ni några i frysen eller måste ni plocka igen ? Hoppas din mens kommer snart så kanske ni har ett mirakel i magen till jul .. Jag håller verkligen tummarna !!

Jag går in i vecka 38 på söndag så det närmar sig nu så de börjar bli lite nervöst men väldigt spännande :))

Håll mig uppdaterad :)

Hej igen:) Tyvärr inget i frysen, hoppas på att det kommer bli många bra ägg den här gången! Startade med sprutor igår och dosen är höjd! Gulligt att du tänker på mig!

Åh så spännande för dig! Nära nu:) Det kommer säkert gå jättebra, hör av dig sen så jag vet hur det går för dig!
  • Sofieh83
    JK8808 skrev 2016-01-15 08:27:56 följande:

Åååh! Nu har ni fått era bebisar! Hur är bebisbubblan? ????

Jag ska starta med ny behandling nu, har haft uppehåll hela hösten, så nu är jag på g igen ????

Hur går de för dig sofieh83? ????

Hej! Hur går det för dig? Jag har tyvärr misslyckats med 2 ivf försök! Haft uppehåll en månad och ska nu i Mars starta mitt 3 försök!
  • Sofieh83
    Mariah1986 skrev 2016-02-06 09:19:47 följande:

Jk8808

27 november kom våran lille pojke :) hade värkar i tre dygn innan och låg med täta värkar på förlossningen i ett dygn och va öppen tio cm i mååååånga timmar men lillen kom inte ner i förlossnings kanalen så på natten beslutades för akut kejsarsnitt och tre stycken fick dra ut han .. Så själva förlossningen va inget kul alls och de där va bara en väldigt kort version av allt som hände ..

Men ut kom han 3720 gr och 51 cm lång :) han är världens finaste och sover hela nätter sen ett par veckor tillbax ;)

Hur går de gör dig ???????

Va härligt att höra att din pojke kommit:) kram
Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.