• äppelblomman

IVF Linköping, februari 2015.

Mariah1986 skrev 2015-03-21 22:27:47 följande:

Härligt att höra ! Ja det ska bli skönt att slippa lutinusen de är så ofräscht usch !! På måndag ska vi ta ett tredje test och ringa kliniken dagen d !!! Känns helt fantastiskt !!

Hur gör det för er ???

Fortsatt en del illamående och växtvärk i magen, törstig och kissnödig etc.. så det går bara bra :) men tiden går så långsamt! vill att det ska bli 8:e april nu så vi får se vårat lilla knyte på UL :)

Hur mår du då? Fått några symptom?
  • äppelblomman
    JK8808 skrev 2015-03-19 10:37:39 följande:
    Va skönt att berätta så tidigt och att många visste vad ni gjorde! Visste alla det från 1a försöket?

Vi har inte berättat än för någon och ingen vet vad vi gör. Svärföräldrarna kommer ner hit i helgen och min sambo vill så gärna berätta för dom, medans jag vill vänta tills vi ser det på VUL. Skulle ni våga chansa trotts min blödning , fast 3 ggr pluss på Stickan? Vad tycker ni? :)
    Hur har det gått med svärföräldrarna? Vet de nu, eller valde ni att avvakta med att berätta? :)

Visst har ni VUL nu i veckan?
  • äppelblomman
    JK8808 skrev 2015-03-22 17:52:50 följande:

Stämmer , vi har VUL på tisdag. Tyvärr har ja börjat blöda, IGEN (!!!) så ska ringa rmc imorgon o se om man kan få komma in. Så jäkla less på min kropp att den inte vill bestämma sig! Men vi får se imorgon..

Hur går de för er?

Ännu så länge inga blödningar.. har dock kvar övriga symptom med illamående, växtvärk, ömma bröst, kissnödig etc.. men är ändå glad att jag mår lite dåligt, för då känns det som att det är som det ska..

Håller alla tummar för att det är blödning av någon annan orsak än mf!! man får ju lite extra sköra slemhinnor under graviditeten (har kommit näsblod när jag snytit mig, har nästan inte blött näsblod tidigare, inte ens en gång när jag bröt näsan..) så det kan ju vara det t.ex. :)
  • äppelblomman
    Mariah1986 skrev 2015-03-23 12:57:10 följande:

Förstår att du inte vågar ta ett test jag hade nog inte de heller, jag hoppas att de är så enkelt att din kropp kanske inte riktigt än fattar att du är gravid att den kanske bara trilskas lite ! Detta får bara inte gå fel !!!!! Jag pratade med rmc innan men dom glömde säga när jag skulle sluta med lutinusen ? Men jag har inte tagit någon idag de kan väl inte va farligt ?

Det är lugnt, när du fått ditt plus på td behöver du inte lutinus längre.. :) Det sa de till mig iaf..

Lycka till på vul i morgon JK8808, ska hålla tummarna :D
  • äppelblomman
    JK8808 skrev 2015-03-23 19:06:30 följande:
    Tack så jättemycket! Jag ska dit på eftermiddagen så jag håller er uppdaterade :)

Hur går allt för dig äppelblomman?
    So far so good :) håller tummarna för att det fortsätter på detta vis, även om det kommer innebära fortsatta symptom på både gott och ont :P

Det är så konstigt, för jag är konstant hungrig, men samtidigt illamående och helt utan aptit.. Det är knepigt hur man kan vara både vrålhungrig och helt aptitlös på samma gång.. Har ni också känt det?
  • äppelblomman
    JK8808 skrev 2015-03-24 15:23:21 följande:

Hej tjejer!

Tänkte bara berätta att de konstaterade ett missfall på VUL idag i vecka 6. Så jäkla ledsamt, även fast jag försökte ha det i bakhuvudet helatiden.

Blir ett nytt försök med våra infrysta med nästa mens.

Vet ni hur länge mensen kan upphöra efter missfall eller får jag den i april igen som vanligt?

Fy vad tråkigt.. :(

Jag vet inte heller hur det är med mensen efter mf.. vet bara att min forsatte komma som vanligt efter våra misslyckade FET, men då blev det ju aldrig något plus..

Håller tummarna för bättre lycka nästa gång!
  • äppelblomman
    JK8808 skrev 2015-03-25 18:00:54 följande:

Hur har ni orkat med flera försök? Maria du hade väl gjort 4 försök innan va?

Vi har gjort 4 försök innan :) 4 st FET.. vet inte hur man orkar, det gör man bara.. har ju inte upplevt något missfall, men misslyckade försök var hemskt.. Ville bara gråta ögonen ur mig, och har pratat mycket med min sambo, familj och närmsta vänner om det, jag tycker att det har hjälpt att få prata om det.. Eller bara kunna ringa och gråta ut, och så kommer de farande och tröstar en..

Och så har jag försökt tänka att för många som försöker och kan bli gravida på vanligt vis så tar det ju mellan 6 och 12 månader innan det blir något.. så jag hade ställt in mig på att jag åtminstone skulle orka med 10 försök, och sedan, om det inte hade gått, fick vi väl prata om det.. och nu 5:e gången gillt verkar det ju (peppar, peppar) än så länge gå vägen :)

Så jag vet att det är kämpigt, men försök hitta någon att prata med eller skriv dagbok eller nåt.. I början när vi fortfarande inte hade berättat för någon skrev jag mycket om hur jag tänkte och kände och det hjälpte faktisk.. Bara att få ur sig det tror jag är bra! Inte gå och bära på en massa..

Kramar!
  • äppelblomman
    JK8808 skrev 2015-03-27 19:32:22 följande:
    Tack för fina ord, det hjälper massa!

Kommer helt säkert gå helt fint för er denna gång! Det är nog eran tur nu :)

Oj 10 försök! Ni får också 3 försök genom landstinget va och sedan betalar man själv? Ifall jag förstått allt rätt? :)
    Precis, men förra året gällde "bara" två försök (= två insättningar), så vi har betalat för två FET privat.. Inte direkt billigt (11500 kr/gång), men vi har satt av ett sparkonto för det så snart vi förstod att det var problem och att vi skulle behöva hjälp.. och det sparkontot finns kvar och fylls på varje månad, för när detta barn har kommit så vore det ju fantastiskt om vi även kunde ha råd att ge det ett syskon.. och syskonförsök får man ju betala själv från start.. blir det pengar över på kontot ska vi använda dem till ett bröllop :)

Detta försöket har vi ju fått gratis eftersom reglerna ändrats, och ett försök numera är stimulering + alla insättningar, så hade vi ju två gratisförsök kvar.. Annars hade vi fått betala ca 50 000 för detta försök, vilket det ju såklart är värt i slutändan, men ändå mycket pengar..

Hade ni några i frysen nu, eller blir det ny simulering?
Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.