JK8808 skrev 2015-03-25 18:00:54 följande:
Hur har ni orkat med flera försök? Maria du hade väl gjort 4 försök innan va?
Vi har gjort 4 försök innan :) 4 st FET.. vet inte hur man orkar, det gör man bara.. har ju inte upplevt något missfall, men misslyckade försök var hemskt.. Ville bara gråta ögonen ur mig, och har pratat mycket med min sambo, familj och närmsta vänner om det, jag tycker att det har hjälpt att få prata om det.. Eller bara kunna ringa och gråta ut, och så kommer de farande och tröstar en..
Och så har jag försökt tänka att för många som försöker och kan bli gravida på vanligt vis så tar det ju mellan 6 och 12 månader innan det blir något.. så jag hade ställt in mig på att jag åtminstone skulle orka med 10 försök, och sedan, om det inte hade gått, fick vi väl prata om det.. och nu 5:e gången gillt verkar det ju (peppar, peppar) än så länge gå vägen :)
Så jag vet att det är kämpigt, men försök hitta någon att prata med eller skriv dagbok eller nåt.. I början när vi fortfarande inte hade berättat för någon skrev jag mycket om hur jag tänkte och kände och det hjälpte faktisk.. Bara att få ur sig det tror jag är bra! Inte gå och bära på en massa..
Kramar!