Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning
Är det 15-timmarsbarn så jag då är fsk fånigt noga.
Sådär så att det knappt går lösa om man har ett läkarbesök för bebisen (som det var i mitt fall). Frågade om det gick bra att jag kom 15 min sent (1 gång på ett år) och personalen viskade typ att jaja, men säg inget till någon.
Sen är det iofs så att min fsk även går till mellis 14 så det kan ju spela in men har jag skrivit 14 på mina barns scheman och kommer 14:10 då sitter ungen och äter mellis och jag får snällt vänta tills de tuggat klart. Helt ok, jag var ju inte där när jag sagt.
Men annars är min fsk rätt obrydda. Jag ringer om jag blir mycket sen men jag ringer inte för att jag på vägen kommer på att det är enklare hämta skolbarnen först (då blir det 15 min senare till dagis än planerat). Jag ringer om mina barn är sent och jag vet att det kan påverka med lite personal mot slutet. Jag har alltid ringt när jag haft flera barn på dagis (har i 2 omgångar haft 3 på samma avdelning och då blir det ju rätt stor skillnad om jag dyker upp en timme senare än planerat)
Men som det är nu står det 15:30 på dagis och de bryr sig inte alls om jag kommer 15:15 eller det råkar bli 15:45. Har ringt så många ggr och frågat att jag lärt mig att de tiderna spelar det ingen roll.