DickRex skrev 2015-03-21 10:36:45 följande:
Men snälla du!!! Du frågade var män utesluts, och inte var de förtrycks. Därav svarade jag på var män utesluts. Och jag anser nog att det är problematiskt idag att kvinnor stänger in sig själva i de sammanhang jag gav exempel på. Och det handlar då inte om förtryck av män, utan om att kvinnor avskärmar sig och eldar på varandra i frågor om förtryck, att "män är djur" och kvinnor "offer" i största allmänhet.
...men om vi ska ta den biten med förtryck då. I vilka sammanhang anser du att män förtrycker kvinnor? (...på det viset att det idag krävs ett brett agerande mot "alla" män, i samma anda som att utesluta dem i alla tänkbara sammanhang.)
Hur många kvinnor talar om män som djur? Kvinnor är också djur, rent biologiskt.
Våldet, naturligtvis. Och ja, män utsätts för mer våld än kvinnor, men de som använder våld är nästan alltid män. Då är inte min lösning att gnälla på kvinnor. Utan att kartlägga könsrollerna och förgöra dem, hur det än skulle gå till. Och med män som använder avser jag då inte "alla" män. Män på individuell basis kan vara jättebra. Bara så att vi är klara med den biten.
Vad anser du vore bra lösningar för ett mer jämställt samhälle? (utan att bara gnälla på det du ogillar idag)