acidhouse skrev 2015-02-20 15:42:28 följande:
Vi skulle kunna sälja den för ett par hundra tusen till om det visar sig vara så
Det låter väldigt mycket för ett tio år gammalt stambyte. Jag är osäker på att höjningen blir så mycket ens efter ett nygjort stambyte.
Jag var i motsvarande sits när vårat stambyte drog igång. 2004 gjordes ett test och min lägenhet stambytes. Detta med stor påverkan på den som bodde under då de tog ut mitt avlopp i hennes hall. När resten av lägenheterna skulle stambytas 2014-15 var det självklart för HSB att ta min igen.
Jag har dessutom svårt att tro att eran lägenhet inte kommer att beröras även om de inte stambyter den.
Jag såg snarare en risk att min lägenhet skulle bli mindre värd när de andra har nya badrum och mitt är tio år gammalt. Så får mig känns det bra att det blev gjort även om det är jobbigt. Jag hade ju ändå inte haft vatten och avlopp de sex veckor de jobbade med de andra lägenheterna.
Hos oss passade föreningen dessutom på att dra avlopp och vattenrör annorlunda så de inte är så mycket ingjutna i väggar och golv. Detta är vanligt och då behöver man ju stambyta alla lägenheterna.