All time high för SD: 19 %
http://www.metro.se/nyheter/ny-matning-kds-och-fps-utspel-har-gynnat-sd-far-rekordstod/EVHobk!EeWAuHKgThfk/Snart förbi M?
Öppna era hjärtan
Fast att ett par hundra personer registrerar sig i deras panel gör ju inte att de blir utvalda till just den här undersökningen.
Siffran 19 är högre än i andra undersökningar som kommit senaste tiden så det kan mycket väl vara så att man råkat få med för många sd-sympatisörer den här gången. Det gör dock inte att det är något fel på metoden de använt utan det är sånt som händer ibland.
Och den är inte statistiskt säkerställd för den delen heller
Börjar påminna om Nazityskland detta...
Nej man kan inte ta en undersökning och tro att det är exakt som denna. Tittar man på status.st så sammanställs samtliga undersökningar och medelvärdet precenteras.
Jag tror även att opinionsinstituten fick sig en tankeställare i riksdagsvalet, då spådde de flesta instituten att SD skulle få mellan 7-9%. De har nog lagt in en annan beräkningsfaktor efter valet då det gäller SD, dagens mätningar ligger nog närmre sanningen än tidigare.
Fast att ett par hundra personer registrerar sig i deras panel gör ju inte att de blir utvalda till just den här undersökningen.
Anmälde mig nyss på yougovs hemsida. Det räcker med en emailadress för att kunna delta i undersökningar. Med andra ord, Sd-lobbyn kan skapa dussintals konton var för att påverka undersökningarna i önskvärd riktning. Vilket vi är rätt vana vid här på FB. Känns inte seriöst nånstans.
Så ja, det är bra mycket mer tillförlitligt att basera statistiken på slumpvis utvalda personer i Sverige.
Anmälde mig nyss på yougovs hemsida. Det räcker med en emailadress för att kunna delta i undersökningar. Med andra ord, Sd-lobbyn kan skapa dussintals konton var för att påverka undersökningarna i önskvärd riktning. Vilket vi är rätt vana vid här på FB. Känns inte seriöst nånstans.
Så ja, det är bra mycket mer tillförlitligt att basera statistiken på slumpvis utvalda personer i Sverige.
Ja och valresultat som fördubblades måste vara fantasier, eller en chock då man börjat likna gamla M
Ja och valresultat som fördubblades måste vara fantasier, eller en chock då man börjat likna gamla M