• Svar på tråden All time high för SD: 19 %
  • Prällen

För 47 år sen så var det solidaritetstanken som svepte över Europa. Nu är det rasism.

• Sug min salta
    Nerfherder skrev 2015-03-21 15:28:22 följande:

Oj vad känsliga ni SD:are är. 3 svar! Wow! Och det enda ni kan klaga på om S är en föredetta partiledares beteende, som inte ens var partiledare när "brottet" begicks. Men seriöst, är det verkligen ok at Åkesson försöker fuska med försäkringskasan?

Fuska? Så ...du menar att en partiledare inte har rätt till sjukpenning??

Det måste ju vara något slags fel på dig.
  • Sug min salta
    Prällen skrev 2015-03-21 15:28:43 följande:

För 47 år sen så var det solidaritetstanken som svepte över Europa. Nu är det rasism.

Ja, från muslimernas sida. "ey, jävla svennehora, dra!" ... men det är väl inte rasism i din värld. Förbannade vänsterpack.
  • Nerfherder
    Sug min salta skrev 2015-03-21 15:32:23 följande:
    Fuska? Så ...du menar att en partiledare inte har rätt till sjukpenning??

Det måste ju vara något slags fel på dig.
    Har du inte läst tidningen? Annat än ditt partiorgans blogg då.
  • Jorunn2
    Nerfherder skrev 2015-03-21 15:28:22 följande:

Oj vad känsliga ni SD:are är. 3 svar! Wow! Och det enda ni kan klaga på om S är en föredetta partiledares beteende, som inte ens var partiledare när "brottet" begicks. Men seriöst, är det verkligen ok at Åkesson försöker fuska med försäkringskasan?

Han har ju inte fuskat. Han har angett sina inkomster till Fk, ansökt om sjukpenning och fått nej. Alla har rätt att SÖKA bara man anger rätt uppgifter.
    Jag tycker förresten att det är rätt att han inte får sjukpenning, men så tycker jag också (detta är min PERSONLIGA uppfattning) att det ska finnas en bortre parantes i sjukförsäkringen. För samhällsekonomin går inte ihop annars.

Likaså med A-kassan - den ska trappas ner ganska snart, inte garantera nästan oförändrad levnadsstandard i många år, bara man går på en "åtgärd" tre månader om året. Som det var på förra sossetiden.
  • Jorunn2
    Prällen skrev 2015-03-21 15:28:43 följande:

Det är inte rasism, utan en sund reaktion mot alla problem som det blivit med en stor och växande muslimsk befolkning i Europa. (Därmed inte sagt att det inte kan dölja sig verkliga rasister också, bland dom som nu protesterar på olika sätt.)
  • Prällen
    Sug min salta skrev 2015-03-21 15:34:08 följande:
    Ja, från muslimernas sida. "ey, jävla svennehora, dra!" ... men det är väl inte rasism i din värld. Förbannade vänsterpack.
    Jo, det är det. Kan du nämna en gång som hat har lett till något gott?
  • Jorunn2
    Prällen skrev 2015-03-21 15:57:45 följande:
    Jo, det är det. Kan du nämna en gång som hat har lett till något gott?
    Franska revolutionen..?
  • Prällen
    Jorunn2 skrev 2015-03-21 16:33:05 följande:
    Franska revolutionen..?
    Som först ledde till "skräckväldet". Men du har en poäng.
  • Jorunn2
    Prällen skrev 2015-03-21 16:39:52 följande:
    Som först ledde till "skräckväldet". Men du har en poäng.
    Ja. Men den var nödvändig. Det är alla historiker överens om idag.
Svar på tråden All time high för SD: 19 %