Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

SR ifrågasätter inte rasistisk same

EnAnonumius skrev 2015-02-24 15:42:49 följande:
    Klart att man skyler över andra problem. 
    Snacka om att försöka vända på steken.

Här diskuterar vi ett problem som vissa försöker överskyla men då är det vi som överskyler
    Solidaritet skrev 2015-02-24 16:51:11 följande:
    Jag tycker att hela fenomenet att förflytta fokus från det angrepp samerna blivit utsatta för
    Den enda som flyttar fokus är du. Här diskuterar vi samernas rasism, något du verkar helt besatt av att överskyla. Du kan diskutera samernas problem i en annan tråd, här är det OT, jag kommer verkligen hindra dig eller försöka överskyla det där på något sätt. Håll dig till TS, den handlar om en rasistisk same.
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2015-02-24 17:43:08 följande:
    Det är mycket intressant att läsa hur en same resonerar kring denna fråga!
    Du menar hur en same resonerar om en annan fråga. Frågan i TS handlar ju om rösträtt sametinget, inte om man kan bli same eller inte. Rösträtt som baseras på etnicitet är rasdiskriminering. 
  • oOOo  oOOo
    oOOo oOOo skrev 2015-02-24 17:37:38 följande:
    Den enda som flyttar fokus är du. Här diskuterar vi samernas rasism, något du verkar helt besatt av att överskyla. Du kan diskutera samernas problem i en annan tråd, här är det OT, jag kommer verkligen inte hindra dig eller försöka överskyla det där på något sätt. Håll dig till TS, den handlar om en rasistisk same.
    FMP, ibland är små ord viktiga och bör inte överskylas
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2015-02-24 18:39:34 följande:
    Men EnAnonumius anser vad jag förstår att vem som helt bör ha rätten att bli betraktad som same och därför har mitt inlägg relevans:
    Ditt inlägg var ett fristående inlägg som saknar relevans för tråden. Håll dig till ämnet.

Är det inte dags att du börjar prata om det rasistiska i sametinget uppbyggnad? Du framstår som ganska oseriös eller kanske rent av oförmögen att hålla dig till sakfrågan. Men för all del, svamla på, jag vill ju inte att du skall känna dig ovälkommen här Du tillhör den där gruppen som gör FL intressant, en studie i argumentationsfel och motsägelser. 
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2015-02-24 18:58:04 följande:
    Sametinget har kommit till för att stärka Sveriges enda ursprungsbefolkning samerna. Då är det väl högst relevant att diskutera definitionen av samer?
    Nej, helt ointressant faktiskt. Inte ens särskilt intressant utanför denna tråden. Diskutera etnicitet får du göra på någon rasistsida på nätet.

Det intressanta är hur vissa accepterar eller rent av förespråkar rasdiskriminering, som du tex. Det bådar ju inte gott för en värld som arbetar mot rasdiskriminering. Tänk om det finns många som du som egentligen är för det men tror de är emot det. Som tycker att de kan bestämma när det är ok med lite rasdiskriminering.
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2015-02-24 19:04:52 följande:
    Klarar du av att besvara den fråga jag ställt till EnAnonumius i inlägg 148?
    Som sagt, helt ointressant. Värst vad du verkar intresserad av att klassificera människor. Det finns säkert någon rasistsida du kan få diskutera detta på.

Så länge man inte har lagar som utgår från etnicitet så behöver ingen bekymra sig om sådant och vi blir fria från rasism. Det är just därför denna tråden är intressant eftersom den just tar upp ett exempel där diskriminering utifrån etnicitet är uppe i dagen, nämligen hur rasdiskriminerande rösträtten i sametinget är då den baseras på etnicitet.
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2015-02-24 20:47:50 följande:
    Jag tycker att det skulle vara befängt om en nation inte skulle kunna stödja sin ursprungs/minoritetsbefolkning utan att det skulle tolkas som rasism. Däremot är jag av den uppfattningen att om en nation skulle stödja/ge förmåner till alla andra än sin ursprungs/minoritetsbefolkning, ja då skulle det vara rasism.
    Hu, ja, det är dessa tankegångar som gör det fritt fram för rasinstitut som skall reda ut vem det är som är ursprungsbefolkning för att se till att dessa skall särbehandlas.Du börjar låta riktigt obehaglig KillBill. 

Klart det är rasdiskriminering om det särbehandlas efter etnicitet. Riktigt obehagliga fixeringar du har vid vilka människor som skall få klassificeras som än det ena än det andra för att dessa skall åtnjuta specialbehandling.
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2015-02-24 21:18:46 följande:
    Eftersom jag jag endast stödjer positiv särbehandling och aldrig det motsatta förstår jag inte vad det är som är så hemskt.
    Det är det som är så skrämmande Förvånad
    Tänk om det finns många som du. 
    KillBill skrev 2015-02-24 21:18:46 följande:
    Faktum är också att samtliga riksdagspartier verkar delar min uppfattning då KU I total enighet i fjol röstade för att behålla konstruktionen med sameting.
    Jag tor de är medvetna om att sametingslagen är rasistisk men ger den dispens för att det är politiskt korrekt i Sverige att göra så. Det gör det inte mindre rasistiskt vilket öppnat upp för rasister att börja definiera andra ursprungsbefolkningar i Sverige att klassificera och börja särbehandla. Riktigt obahagligt, vem vem snart kanske det rasbiologiska institutet i Upppsala öppnar igen
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2015-02-24 21:41:56 följande:
    Samerna är en marginaliserad grupp i samhället och har svag representation i Sveriges riksdag etc. Att samerna har tillägnats sametinget har därför inget som helst med rasism att göra. 
    Jo, du rabblar ditt mantra helt utan belägg precis som vilken rasist som helst som försvarar just sin rasism.
    Det blir liksom inte mindre rasistiskt bara för att du säger så. FNs definition av rasism är ju glasklar.
    KillBill skrev 2015-02-24 21:41:56 följande:
    Jag tycker att det skulle vara hemskt om det fanns fler som dig som driver tesen att det är rasistiskt att samerna ska ha ett visst mått av självbestämmande i frågor som är angelägna för samerna. Det tycker jag är rasism.
    Jag har inget emot att olika människor bestämmer över sig själva, tvärtom, jag tycker gott samerna kunde få skydda sina renar mot vargen tex om de vill. Någon som de tydligen inte får. Däremot är det givetvis rasistiskt att detta självbestämmande har etnisk grund. Låt renskötarna(neutralt) bestämma över sina renar.

Jag fattar inte denna fixering vid etnicitet som du och andra rasister lider av.
  • oOOo  oOOo
    EnAnonumius skrev 2015-02-24 22:02:39 följande:
    Nej nej...
    Hur kan du påstå detta?
    Fy på dej oOOo oOOo rättning nu i ledet, och sluta med att tänka kritiskt och självständigt... smile5.gifsmile2.gif

Haha, ja det är ju också denna frånvaro av kritik mot sametingslagen från de som kallar sig antirasister och som normalt är väldigt högljudda som får en att se dem mer som garderobsrasister. När man känner dem på pulsen skall det klassificeras än hit än dit på etnisk basis. Självinsikten är under nollstrecket.
  • oOOo  oOOo
    Solidaritet skrev 2015-02-25 08:16:50 följande:
    Varför skulle en saklig diskussion om etnicitet vara rasism? 
    Ingen som har sagt det heller, hur är det med läsförståelsen?

De som är besatta av folks etnicitet som KillBill kan med fördel diskutera detta tillsammans med andra som är intresserade tex rasister. 
    Solidaritet skrev 2015-02-25 08:16:50 följande:
    Ja, det förstås, för att normalisera rasism.  
    Normalisera rasism är precis vad den gör som tytcker sametinget är i sin fulla rätt att utöva rasdiskriminering genom att utesluta andra bara pga deras etnicitet.
  • oOOo  oOOo
    Solidaritet skrev 2015-02-27 11:43:51 följande:
    Diskutera etnicitet får du göra på någon rasistsida på nätet.

Varför skulle en saklig diskussion om etnicitet vara rasism? 

Ja, det förstås, för att normalisera rasism. Glöm att jag frågade. 
    Har du gått i spin nu?
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2015-02-27 11:52:09 följande:

Sällan har väl uttrycket "han som sa det han var det" passat så bra som på dig som försöker klistra rasiststämpeln på de antirasister som skriver här i tråden.

Nu är det ju så att de inte blir antirasister bara för att de säger det. Titta vad folk gör istället för vad de säger är ett bra ordspråk. När en sådan som du förespråkar rasdiskriminering så är saken ganska klar. Din besatthet med att reda ut folks etnicitet gör väl inte saken bättre.
  • oOOo  oOOo
    Solidaritet skrev 2015-02-27 12:58:42 följande:
    Kan du inte bara svara på frågan?
    Din fråga är felställd, det är en presupposition. Du antar något i frågan som inte är fallet.

Är du ute efter att diskutera etnicitet finns det säkert en hel del platser du kan göra det på, rasistsajter tex. Lycka till.
  • oOOo  oOOo
    Solidaritet skrev 2015-02-27 13:20:43 följande:
    Då anser du med andra ord att alla frågor som rör etnicitet är rasism?
    Nej.
    Solidaritet skrev 2015-02-27 13:20:43 följande:
    Varför skulle frågan annars höra hemma på rasistsajter?
    Rasister precis som KillBill tex brukar vara intresserade av just olika människors etnicitet. Så det är väl ett bra till hen att söka sina likasinnade på rasistsajter. Varför är du så intresserad var man kan diskutera etnicitet?
  • oOOo  oOOo
    Solidaritet skrev 2015-02-27 13:44:37 följande:
    Det är du som påstår att etnicitet enbart kan diskuteras på rasistforum. 
    Nej, har jag inte sagt. Har sagt att vill man diskutera etnicitet kan man med fördel söka sig till rasistsajter. 
    Solidaritet skrev 2015-02-27 13:45:20 följande:
    På vilket sätt menar du att KillBill framstår som rasistisk?
    KillBill förespråkar rasdiskriminering. Det har du väl inte missat? Eller har du lyckats missa det?
  • oOOo  oOOo
    Solidaritet skrev 2015-02-27 13:51:15 följande:
    Exakt vad i KillBills resonemang är det som får dig att tro att hen är rasist?
    KillBill förespråkar att sametinget är bra, sametinget är rasdikriminerande. Glasklart för de flest riktiga antirasister. 
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2015-02-27 14:01:50 följande:

Det skulle vara intressant att veta vilka partier som oOOooOOo anser driver en antirasistisk politik. 

Har inte hittat något sådant parti. De är rasdiskriminerande hela bunten på sitt sätt. Antagligen lika ignoranta som du och Solidaritet

Politik har ju tyvärr inte med sanning att göra utan om vi och dom tänk. De definierar vad som är rätt och fel utifrån sin politiska agenda och inte utifrån någon objektiv sanning.
Svar på tråden SR ifrågasätter inte rasistisk same