KillBill skrev 2015-02-24 21:41:56 följande:
Samerna är en marginaliserad grupp i samhället och har svag representation i Sveriges riksdag etc. Att samerna har tillägnats sametinget har därför inget som helst med rasism att göra.
Jo, du rabblar ditt mantra helt utan belägg precis som vilken rasist som helst som försvarar just sin rasism.
Det blir liksom inte mindre rasistiskt bara för att du säger så. FNs definition av rasism är ju glasklar.
KillBill skrev 2015-02-24 21:41:56 följande:
Jag tycker att det skulle vara hemskt om det fanns fler som dig som driver tesen att det är rasistiskt att samerna ska ha ett visst mått av självbestämmande i frågor som är angelägna för samerna. Det tycker jag är rasism.
Jag har inget emot att olika människor bestämmer över sig själva, tvärtom, jag tycker gott samerna kunde få skydda sina renar mot vargen tex om de vill. Någon som de tydligen inte får. Däremot är det givetvis rasistiskt att detta självbestämmande har etnisk grund. Låt renskötarna(neutralt) bestämma över sina renar.
Jag fattar inte denna fixering vid etnicitet som du och andra rasister lider av.