Förstoppad, inget hjälper!
Hade en extremt stressig vecka förra veckan och var delvis förstoppad fram tills fredagen. Jag kunde liksom få ut lite avföring flera gånger om dagen, i princip normal mängd totalt, men kände mig aldrig helt tömd. I torsdags köpte jag hem microlax och använde, utan resultat (och har testat i fredags och lördags också). Eller, det kom ut lite lös avföring och det var jag ändå tvungen att trycka ut. Sedan i fredags är det totalstopp. Det kommer knappt ens ut fisar. Har börjat få ont i magen också. Jag är nästan helt säker på att det sitter i ändtarmen eftersom det går att trycka på vid toalettbesök och jag tror att jag stött emot denna klump när jag använt microlax (antingen det eller så har tarmarna kollapsat i sig själva).
Jag har redan ringt vårdcentralen och står nu i kö.
Min fråga är vad de kan göra? Är det någon som varit hos läkaren för samma besvär? Har de något super stolpiller som inte finns receptfritt?
Jag är bara hemskt rädd just nu.
Äta katrinplommon och andra laxerande tror jag inte funkar nu, eftersom det är en stor golfboll, hård som en sten, som sitter i ändtarmen.?
Ursäkta för allt det grafiska.