Inlägg från: Anonym (3 barnsmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (3 barnsmamma)

äggledarinfektion

När jag var i 20-års åldern hade jag en kraftig äggledarinflamation på en äggledaren, jag opererades och rensade min äggledare som hade en golfbollstor varbildning, jag låg på sjukhus 2 veckor stilla för att inte skada äggledaren ännu mer.

När jag var 25 år blev jag med barn på naturlig väg och sedan fick jag 2 barn till efter det, och det är ca 51/2 år mellan den äldsta och den yngsta.

Det var aldrig några problem.

Lycka till!

• Anonym (3 barnsmamma)
    Anonym (hemlig) skrev 2015-02-24 16:15:03 följande:

men var din andra äggledare också skadad?

Efter min operation där dom rensade bort var och annat i den ena äggledaren så var dom fult fungerande, den andra var inflammerad men ingen varbildning.
  • Anonym (3 barnsmamma)
    Anonym (hemlig) skrev 2015-02-24 19:58:17 följande:

okej hur länge gick du med infektionen?

I flera månader.

Man kan kolla med kontraströntgen om du har fri passage i äggledarna.
  • Anonym (3 barnsmamma)
    Anonym (hemlig) skrev 2015-02-25 19:22:24 följande:

var det mindre än ett halvår? jag har frågat det flera ggr men alla läkare säger bara att dom kollar det endast på par som försökt få barn i ett år

Ja det var ett par månader, jag blev så jättedålig och fick jättehög sänka. Hur gammal är du och hur vet dom att du hade äggledarinflamation i sex månader, det är inget man missar precis.
  • Anonym (3 barnsmamma)
    Anonym (hemlig) skrev 2015-02-25 21:17:59 följande:

Det var en tyst infektion så jag hade bara ont ibland.

Det är ju ingen mening att du går runt och oroar dig nu om du inte ska skaffa barn, när det är dags får du veta annars finns det andra metoder att hjälpa spermierna att hamna i livmodern.
Svar på tråden äggledarinfektion