• spöke

Stilsäkra pojknamn

* * * INSPIRATIONSLISTA * * *

Hej alla! Jag har satt ihop några olika namnlistor på olika teman för att inspirera dig som letar namn och för att roa dig som är intresserad av namn i allmänhet. 

Andra temat ut är stilsäkra pojknamn. 
    VILKET NAMN GILLAR DU BÄST?

Kommentera gärna i tråden. Och kom med förslag på fler namn på temat stilsäkra pojknamn. smile1.gif

Spöke

Se även:
    Sockersöta flicknamn: www.familjeliv.se/forum/thread/74884101-sockersota-flicknamn
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stilsäkra pojknamn
  • MEE83

Listan saknar många av mina favoriter designers(till exempel Richard James), men Louis, Oscar och Valentino är rätt så godkända namn.

• spöke
    MEE83 skrev 2015-02-25 18:40:56 följande:
    Listan saknar många av mina favoriter designers(till exempel Richard James), men Louis, Oscar och Valentino är rätt så godkända namn.
    Ja, sorry, alla fick inte vara med. Hade blivit en så himla lång lista då. Försökte iaf ta med de flesta stora.
  • fluu
    Seven Costanza skrev 2015-02-25 16:38:06 följande:
    Många ser ju rosa som en feminin färg.
    Det gör inte jag. Och det är inte jag som så att säga "sätter färgen" heller. Allt sker inne i huvudet.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • annieh897

Oscar, definitivt. Övervägde dock ett ögonblick att rösta på Diesel, eftersom jag och min bilintresserade sambo brukar skoja att om vi får en son ska han heta så Flört

• Pescetarian
    fluu skrev 2015-02-26 16:20:44 följande:

Det gör inte jag. Och det är inte jag som så att säga "sätter färgen" heller. Allt sker inne i huvudet.

Fast undermedvetet kopplar man ju, om inte annat.
  • fluu
    Pescetarian skrev 2015-03-09 07:32:18 följande:
    Fast undermedvetet kopplar man ju, om inte annat.
    Tror inte att det är så i det här fallet, jag finner ingen riktig logik i det hela förutom att namn på vissa bokstäver hopar sig på vissa färger(h-namn är väldigt ofta blåa exempelvis). Och i just fallet med Jonatan så ser jag inte rosa som en feminin färg i vilket fall.
  • Pescetarian
    fluu skrev 2015-03-09 15:03:56 följande:

Tror inte att det är så i det här fallet, jag finner ingen riktig logik i det hela förutom att namn på vissa bokstäver hopar sig på vissa färger(h-namn är väldigt ofta blåa exempelvis). Och i just fallet med Jonatan så ser jag inte rosa som en feminin färg i vilket fall.

Det är sällan den mänskliga hjärnan utför onödiga associationer. - På vad sätt hjälper detta dig?

Jag har en liknande grej, fast den hjälper mig i vardagen. Jag ser olika siffror som olika ting i olika storlekar. På så vis har jag exempelvis lättare för att minnas en längre sifferrad, samt lättare för mer avancerad huvudräkning (med upp till sju decimaler), än vad många andra har. Så att jag ser siffror som olika ting och storlekar, fyller en funktion.

Fyller dina färger någon direkt funktion? Kan du ge något exempel?
  • fluu
    Pescetarian skrev 2015-03-09 19:59:34 följande:
    Det är sällan den mänskliga hjärnan utför onödiga associationer. - På vad sätt hjälper detta dig?
    Jag har en liknande grej, fast den hjälper mig i vardagen. Jag ser olika siffror som olika ting i olika storlekar. På så vis har jag exempelvis lättare för att minnas en längre sifferrad, samt lättare för mer avancerad huvudräkning (med upp till sju decimaler), än vad många andra har. Så att jag ser siffror som olika ting och storlekar, fyller en funktion.
    Fyller dina färger någon direkt funktion? Kan du ge något exempel?
    På intet vis egentligen, det är mest för skojs skull känns det som. Inga funktioner, jag har egentligen knappt ens tänkt på det fören ganska nyligen när jag träffade en likasinnad.
  • Pescetarian
    fluu skrev 2015-03-09 20:02:25 följande:

På intet vis egentligen, det är mest för skojs skull känns det som. Inga funktioner, jag har egentligen knappt ens tänkt på det fören ganska nyligen när jag träffade en likasinnad.

Okej, märkligt "fenomen".
Svar på tråden Stilsäkra pojknamn