• Trattkantarell

BF November 2015

Hej! Jag hittar ingen Novembertråd här så startar en egen.

Jag har eg bf 31/10 men är tvärsäker på att jag kommer flyttas till november.

Jag startar en Novembergrupp på Facebook med, om ni vill vara med så skicka ett meddelande till mig med länk till er profil på Facebook eller er mailadress så lägger jag till er. 

Hur mår ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-25 08:34
    Facebook gruppen blir såklart hemlig så ingen kan söka på den, se vad som skrivs eller se vilka som är med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 11:25
    Ni som vill gå med i Facebook gruppen

Gå hit: www.familjeliv.se/user/inbox/new

Skriv Trattkantarell som mottagare och skriv din epostadress i meddelande fältet

Vi kommer inte att ta in fler medlemmar efter sista maj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-05 12:11
    Efter diskussion i gruppen så har vi nu kommit fram till att redan nu inte ta in fler medlemmar.

• Svar på tråden BF November 2015
  • Mama Muu

Jag lånar den här tråden nu.

Eftersom att de tydligen stängt fb-gruppen tidigare än planerat, vill någon annan starta en egen fb-grupp?

• Liqqueen

Jag har fått ett par önskemål om att starta en fb grupp i inkorgen så tänkte att jag kan starta den imorgon. :) har påbörjat detta med att skicka vänförfrågningar till dem som vill vara med. (Måste det för att kunna lägga till i grupp)

Om det är någon mer som vill vara med, och självklart även du Mama muu, så skicka ett privat meddelande med fb namn och beskrivning av fb bild så lägger jag till er med :)

Åh vad roligt det ska bli!

Denna blir för alla vi som kommer bli mammor i november! :)

• Tumvante

My har folk ju till sista maj att gå med i gruppen, så massor av tid. Jag tänker att majoriteten av alla FL'are med termin i nov som önskar en grupp redan bör ha tillslutit sig i 1 trimester då det händer mkt redan då. Finns goda anledningar till att låsa grupper.

• Kanelsnäckan

Hej! Skickade ett meddelande till dig Trattkantarell om att jag gärna vill bli medlem i gruppen på fb. Långt innan det fanns en gräns. Men fick aldrig någon inbjudan..

• Trattkantarell
    Kanelsnäckan skrev 2015-05-11 16:43:08 följande:

Hej! Skickade ett meddelande till dig Trattkantarell om att jag gärna vill bli medlem i gruppen på fb. Långt innan det fanns en gräns. Men fick aldrig någon inbjudan..

Du fick svar då med att jag hade skickat inbjudan via mail. Tråkigt att du inte hörde av dig direkt då hade jag kunnat lösa det på annat vis. 
  • Liqqueen
    Kanelsnäckan skrev 2015-05-11 16:43:08 följande:

Du är välkommen att gå med i vår grupp istället, skicka privat meddelande till mig så hjälper jag dig.
  • Rebeccajenny
    Trattkantarell skrev 2015-05-05 12:47:20 följande:

Beslutet är taget gemensamt i gruppen då många känner att de vill kunna dela med sig av privata saker utan att riskera att grannen blir medlem dagen efter. 

Denna tråd har legat här sedan 25/2 så de som har sökt aktivt efter en sådan grupp har ju haft chansen under en ganska lång period. 

HAHA, löjligaste jag hört.. varför skulle grannen eller liknande bli medlem? om dem förvisso inte är gravida i samma skede då. fattar noll.
  • Rebeccajenny
    Tumvante skrev 2015-05-07 16:49:35 följande:

My har folk ju till sista maj att gå med i gruppen, så massor av tid. Jag tänker att majoriteten av alla FL'are med termin i nov som önskar en grupp redan bör ha tillslutit sig i 1 trimester då det händer mkt redan då. Finns goda anledningar till att låsa grupper.

jag själv är sådan som ej vill gå med i grupper för tidigt OM det skulle hända något alltså missfall eller liknande för då vill jag verkligen inte läsa om andra som är i samma vecka och man själv sitter där och inte är gravid längre.. jag går gärna med i grupper när jag kommit en bit in på graviditet och missfallsrisken är minimal för nu är jag bara i v 13 och det är fortfarande väldigt skör period även om missfallsrisken minskat radikalt. Sedan vet jag att det finns folk som går med i grupper redan samma dag dem fått positivt på stickan för att prata ut med andra om symtom, oro och liknande men som sagt ALLA är olika så varför skall en grupp låsas då det förmodligen bara kommer ansluta sig folk som har BF november andra personer är ju fan inte intresserade att gå med i den gruppen?
  • Liqqueen
    Rebeccajenny skrev 2015-05-15 13:32:57 följande:
    jag själv är sådan som ej vill gå med i grupper för tidigt OM det skulle hända något alltså missfall eller liknande för då vill jag verkligen inte läsa om andra som är i samma vecka och man själv sitter där och inte är gravid längre.. jag går gärna med i grupper när jag kommit en bit in på graviditet och missfallsrisken är minimal för nu är jag bara i v 13 och det är fortfarande väldigt skör period även om missfallsrisken minskat radikalt. Sedan vet jag att det finns folk som går med i grupper redan samma dag dem fått positivt på stickan för att prata ut med andra om symtom, oro och liknande men som sagt ALLA är olika så varför skall en grupp låsas då det förmodligen bara kommer ansluta sig folk som har BF november andra personer är ju fan inte intresserade att gå med i den gruppen?
    Så bra sagt!
Svar på tråden BF November 2015