konflikt på dagis
Jag är en ensamstående mamma till en dotter som fyller två i april. Hon går på dagis och oftast så går det jättebra på dagis. Min dotter älskar fröknarna och hon har alltid roligt på dagis.
Men det är en sak som hela tiden händer på dagis. Det är en liten konflikt mellan min dotter och ett äldre barn.
Min dotter är och har alltid varit väldigt liten. folk blir chockade när jag säger att hon snart fyller två. Dessutom klarar hon av att göra det mesta själv. Eftersom hon är väldigt envis så har hon från tidig ålder viljat klara av saker själv och jag tycker det oftast är bra.
Men eftersom hon ser så liten ut så tycker de äldre barnen på dagis väldigt mycket om att hjälpa min dotter med allt, t.ex bära henne hela tiden. Detta gillar inte min dotter alls. Hon vill klara sig själv.
Det är framförallt ett barn som gärna vill hjälpa min dotter. men eftersom min dotter inte kan prata så jättemycket än så visar min dotter att hon inte vill genom att bitas.
Det har redan hänt två gånger som detta äldre barn viljat hjälpa min dotter och min dotter blir arg och bits och detta andra barnet biter tillbaka.
Hur ska jag få min dotter att förstå att man inte ska bitas när man blir arg? Jag har försökt säga till henne flera gånger att man inte ska bitas när man blir arg, men det verkar gå in i ens örat och ut genom det andra.