Inlägg från: Daniela1983 |Visa alla inlägg
  • Daniela1983

Novemberbebisar 2015

Hej hej!

BF 15 november, 2 missfall bakom och lätt hysterisk i väntan på att dom kritiska veckorna är över... Konstiga, ömma tuttar och vårtorna har ändrat form. Svullen i magen som en ballong och underlig värk till och från som gör mig bekymrad och orolig. Där emellan är allt toppen, sover gott och vaknar pigg. :)

• Daniela1983
    Amazinglife skrev 2015-03-20 17:08:47 följande:

Hej tjejer! Så kul att vi är så många som ska få utöka eller starta familj i november!

Jag undrar om fler har kraftig molvärk varje dag? Jag har haft de i över en vecka nu (7+1 idag) och har så ont att jag får ta värktablett (paracetamol såklart ;) ) två och ibland tre gånger om dagen.. Är nästan jobbigare än både tröttheten och illamåendet.. Jag blir faktiskt lite orolig över att det gör så ont.. Är inte utomkvedes, de har uteslutits vid tidigt vul pga att jag hade jätteont..

Ah!Jag med! På morgonen är det ofta lugnt och fint men till eftermiddagen och kvällen river det och sliter, molar och bökar om vart annat. Nya känningar varje dag så man får verkligen öva sitt tålamod och testa sina nerver.

Är så sjukt orolig för missfall. Orkar inte med ett till.
    Skönt att höra att andra också har mystisk värk i magen.

Lycka till allihop!Hjärta
  • Daniela1983
    Anna Hbg skrev 2015-03-23 12:24:19 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här om jag får?

Har följt er lite i smyg men inte skrivit eftersom jag blödit en del och var rädd för missfall men idag fick jag se ett litet pickande hjärta på vul i v.6+1

Om denna lilla saken vill hänga kvar därinne så blir det bebis ca 14/11 :)

Roligt! Samma BF! {#emotions_dlg.flower}
  • Daniela1983
    MakeitHappen skrev 2015-03-23 17:59:38 följande:

Ville bara säga att jag går ur denna grupp.. fick missfall inatt..
    hoppas det går bättre för er andra..

Kram!Hjärta
  • Daniela1983
    mea84 skrev 2015-03-24 09:12:48 följande:

Får jag fråga er andra om era symtom kommer och går....! Det kan skilja från ena dagen till dagen därefter....mer illamående ena dagen, nästa dag mer molvärk och dagen därefter mår man helt bra utan några symtom.

Ja, samma här! I början hade jag ett himla pådrag i magen och tyckte det molade, knorrade och rev och slet och stack och bultade all min vakna tid nästan. Brösten var också tok-onda och hade finnar och fett hår och kände mig allmänt sunkig och svullen. Nu känns det som att det har stabiliserat sig, känner av lite illamående om jag inte äter tillräckligt ofta, sover kopiösa mängder och har till och från lite molvärk men absolut inte lika mycket och lika ont som innan. Hoppas att det betyder att kroppen vant sig vid hormonerna! Tycker också jag psykiskt är stabilare nu än i förra veckan, har lättare att njuta och inte oroa mig så mycket. Utom på kvällen när jag blir trött då deppar jag ihop och inbillar mig en massa hemskheter... :(

• Daniela1983
    Martiina88 skrev 2015-03-28 12:16:39 följande:

Grattis till er alla med bebisar på g.

Jag och sambon var på vul igår för att kolla hur allt såg ut pga mitt förra missfall. Och tyvärr så har det inte blivit något den här gången heller. Blir att skrapa bort och bara försöka på nytt.

Känns lite som att man ska drunkna men man får inte förlora hoppet.

Har iaf haft alla symtom som illamående, ömma bröst, humör, trötthet. Ingen blödning än som visa att de är mf men läkaren va säker. Det är så trist :( inget november barn för oss iaf.

Oj nej...vad ledsamt...kram! Hjärta
  • Daniela1983

Nu får jag gå ur tråden, igen. Gjorde ett vul idag trots att jag inte var särskilt orolig. Hade varken ont eller blödningar utan ville mest se hur det stod till med tanke på mina två tidigare missfall. Men gynekologen hittade inget foster. Det var alldeles tomt och imorgon ska jag åka in till sjukhuset och få det undanstökat.

Väldigt ledsamt, min sambo är väldigt ledsen medan jag känner mej mest trött och uppgiven. Nästan förbannad faktiskt.

Men livet går vidare på nåt märkligt vis.

Lycka till allihopa!

Hjärta

• Daniela1983

Här går jag i ett vakuum och begriper ingenting. Ska till sjukhuset imorgon och få dom jävla pillren efter att i måndags fått beskedet att det inte finns nåt foster. Känns trist. Men jag fattar inte, jag blöder inte, jag har inte ont och känner mig fortfarande supergravid. Trött och frusen, lätt illamående och väldigt ömma bröst.

Hur ska jag våga lita på att dom verkligen har sett rätt på VUL? :/

• Daniela1983
    sofiashem skrev 2015-04-01 12:35:14 följande:
    Jag har själv ingen erfarenhet men skulle faktiskt ha begärt ett till VUL om jag vore du! Håller tummarna att allt går bra för er, hur som!
    Jag utgår ifrån att dom undersöker mig imorgon såklart. Men borde dom inte fråga om hur lång menscykel man har t.ex.? Jag har ganska lång men regelbunden menscykel dock har det hänt sig några gånger i året att den har varit ännu längre, upp till 40 dagar. I februari hade jag inga ägglossningskänningar och fick jag aldrig nåt utslag på mina ägglossningstickor så tänkte att den månaden "hoppade jag säkert över" ägglossningen av nån anledning. Men vi hade mysigt ändå förstås fast utan bebisvekstads-inriktning utan mer för det höga nöjets skull. När jag fick plus på grav-stickan så sa jag direkt Meh, jag hade ju ingen ägglossning ju! Vad ska detta betyda?

Jag tänker, det finns ingen sån möjlighet att jag är tidigare i min graviditet än jag tror? Eller är det bara önsketänkande?

Känns som att såna saker skulle man vilja diskutera innan man börjar käka piller och invänta helvetet...
  • Daniela1983

Nja...det behöver kanske inte ske så fort, förutom att gynekologen jag var hos ville ha iväg mig till sjukhuset så fort som möjligt. Nu har jag semester och går allting fort så hinner jag få det undanstökat innan jag ska på jobb igen så det är ju bra eftersom jag har ett jobb där det inte finns ersättare, men annars skulle jag nog kunna vänta och se. Eftersom jag nu efter den första chocken mår ganska bra, är inte speciellt ledsen utan mest fundersam, sover gott på natten och sådär.

Jag hoppas att det visar sig åt någon dera hållet imorgon.
    Tack för ert stöd!

Svar på tråden Novemberbebisar 2015