sofiashem skrev 2015-04-01 12:35:14 följande:
Jag har själv ingen erfarenhet men skulle faktiskt ha begärt ett till VUL om jag vore du! Håller tummarna att allt går bra för er, hur som!
Jag utgår ifrån att dom undersöker mig imorgon såklart. Men borde dom inte fråga om hur lång menscykel man har t.ex.? Jag har ganska lång men regelbunden menscykel dock har det hänt sig några gånger i året att den har varit ännu längre, upp till 40 dagar. I februari hade jag inga ägglossningskänningar och fick jag aldrig nåt utslag på mina ägglossningstickor så tänkte att den månaden "hoppade jag säkert över" ägglossningen av nån anledning. Men vi hade mysigt ändå förstås fast utan bebisvekstads-inriktning utan mer för det höga nöjets skull. När jag fick plus på grav-stickan så sa jag direkt Meh, jag hade ju ingen ägglossning ju! Vad ska detta betyda?
Jag tänker, det finns ingen sån möjlighet att jag är tidigare i min graviditet än jag tror? Eller är det bara önsketänkande?
Känns som att såna saker skulle man vilja diskutera innan man börjar käka piller och invänta helvetet...