Inlägg från: emeliemarietherese |Visa alla inlägg
  • emeliemarietherese

Novemberbebisar 2015

Hej! Jag tänkte att jag skulle hoppa in i den här tråden, är 27 år, har två barn sen innan så detta blir vårt tredje. Detta var verkligen inte planerat alls, och blir en omställning med en till. Men det kommer bli bra!

Jag är i v 6+1 och beräknad FL är 24e november.

Mina gravidsymtom går väldigt uppochner. Har ömma bröst och växtvärk, är trött och de senaste dagarna har illamåendet slagit till. Igår kräktes jag första gången. Jobbar som uska på äldreboende och just nu är det inte kul att gå till jobbet. Är såååå känslig för lukter, och vill dölja graviditeteten i ett par mån till iaf. 

Har ringt min BM och bokat tid för inskrivning som kommer ske den sista april! 

• emeliemarietherese

Åååhhh... Tror jag dör snart här! Jobbar 7.30-16 idag, på äldreboende. Vet inte hur jag ska klara att bita ihop. Gick in i vecka 9 idag och mår så sjukt illa! Värsta dagen hittills, får INTE spy på jobbet! Har dock redan varit på väg att göra det 4 ggr idag. Har ca en mån kvar av min provanställning så vill inte att det kommer fram innan dess.

Hur gör ni andra för att hantera ert illamående när ni arbetar?

• emeliemarietherese
    Sindyrella1983 BF 3/11, RUL 5/6, KÖN: ska ej ta reda på 

Amazinglife - BF 4/11, RUL 5/6, KÖN: vet ej ännu men tror det är en pojke

mea84 - BF 6/11, RUL 2/6, KÖN: enl rul 80 % en tjej 

iowa - BF 6/11, RUL 8/6, KÖN: vet ej ännu 

Miiia84 - BF 7/11, RUL 23/6, KÖN: vet ej än 

SandraP81 BF 7/11 RUL 8/6, KÖN: Vet ej ännu (tror pojke) 

Angeloco BF 7/11 RUL idag 3/6 KÖN: kanske pojke

Gummsanmadde BF 8/11, RUL 9/6, KÖN: vet ej (alla tror pojke) 

Sandra1992 BF 8/11 RUL 11/6 KÖN: vet ej än 

Sussi85 BF 9/11, RUL 8/6, KÖN: Vet ej

Anna Hbg- BF 13/11, RUL 17/6, KÖN :Vet ej (tror på pojke) 

sofiashem BF 13/11, RUL 25/6 KÖN: Vet ej

emeliemarietherese BF 23/11 RUL 26/6 KÖN: det visar sig :)

hannami - BF 24/11, RUL 30/6, KÖN: oklart! Väntar med spänning! 

Maja1- BF 25/11, RUL 1/7, KÖN: Vet ej (tror på flicka) 

Nilla6- BF 26/11, RUL 26/6, KÖN: vet ej än (tror dock på pojke)

Miracle2015 BF 26/11. RUL 7/7. KÖN: vet ej än
  • emeliemarietherese

Då har vi varit på RUL idag. Fick se vår lilla bebis snurra runt och böka. Det gick också att se att det är en liten lillasyster vi väntar <3 så vi kommer ha en pojke och två flickor :) nu längtar man till november!!!!
  • emeliemarietherese
    Hejhejhejilc skrev 2015-06-26 22:41:13 följande:
    Vilken fin bild :) Vi ska också få en tjej, men lite orolig nu om de "sett fel" Men hur såg man på er att det var en flicka? :)
    Detta är ju mitt tredje barn och har tagit reda på kön med de andra två och kan tyda ganska så bra själv hur det ska se ut mellan benen :P men vi hade en helt ny ultraljudsmaskin som vår BM höll på att lära sig teknikerna på (erfaren ultraljuds-BM, bara ny maskin), man såg dels jättebra med den nya maskinen. Bad henne redan i början att om hon kunde se könet så fick hon gärna berätta. Hon berättade däremot inte förrän i slutet. Men vi fick ett lååångt ultraljud med en ordentlig genomgång och vi fick se henne underifrån vid flera tillfällen och jag tänkte då själv att det nog ser ut som en tjej då det inte fanns någonting alls som stack ut, fanns även de tre strecken som man brukar prata om när det är en tjej. Den enda gång jag såg någonting som eventuellt kunde tolkas som en snopp förklarade BM utan att jag sagt någonting att "här ser ni navelsträngen". :P Sen kollade hon på slutet specifikt efter könet och sa då att efter vad hon sett under ultraljudet och nu så var hon ganska säker på att det är en tjej :) och då jag även tyckt mig se det själv (även fast jag trott att det varit en pojke innan ultraljudet) så kändes det som en bekräftelse :)
  • emeliemarietherese
    Sindyrella1983 BF 3/11, RUL 5/6, KÖN: ska ej ta reda på 

Amazinglife - BF 4/11, RUL 5/6, KÖN: flicka

mea84 - BF 6/11, RUL 2/6, KÖN: enl rul 80 % en tjej 

Lillytroll - BF 6/11, RUL 10/6, KÖN: Flicka 

Miiia84 - BF 7/11, RUL 23/6, KÖN: Flicka 

Angeloco BF 7/11 RUL 3/6 KÖN: kanske pojke 

Gummsanmadde BF 7/11, RUL 9/6, KÖN: det lär vi märka :) 

Sandra1992 BF 8/11 RUL 11/6 KÖN: vet ej än 

iowa - BF 11/11, RUL 8/6, KÖN: Med största sannolikhet en flicka. 

Sussi85 BF 12/11, RUL 8/6, KÖN: Pojke 

Anna Hbg- BF 13/11, RUL 17/6, KÖN :Vet ej (tror på pojke) 

sofiashem BF 13/11, RUL 25/6 KÖN: Pojke 

SandraP81 BF 13/11 RUL 8/6, KÖN: Pojke 

kajsalotta BF 17/11 RUL 22/6, KÖN: Vet inte (vet dock att det är tvillingar) 

LillyP BF 17/11 RUL  KÖN: flicka

Malhin BF 19/11 RUL 17/6, KÖN: vet ej men vi tror flicka :) 

hannami - BF 24/11, RUL 30/6, KÖN: Pojke 

jvd89 - BF: 24/11, RUL: 30/6, KÖN: vet inte, men tror på en pojke 

Maja1- BF 25/11, RUL 1/7, KÖN: Pojke 

Nilla6- BF 26/11, RUL 26/6, KÖN: vet ej än (tror dock på pojke) 

Miracle2015 BF 26/11. RUL 7/7. KÖN: vet ej än 

emeliemarietherese BF 28/11. RUL 26/6. KÖN: flicka

bebba83 BF 28/11. RUL 30/6 KÖN: flicka
  • emeliemarietherese

Läser här att ni är fler som har sammandragningar! Jag är 99% säker på att jag åkt på en UVI, gör himlans ont när jag kissar, känner mig konstant kissnödig och det svider, sen molar det långt ner i magen hela tiden. När jag är stilla så gör inte sammandragningarna ont, men så fort jag går lite så blir magen stenhård och sammandragningarna gör ont. Går hos privat-BM där de har en egen läkare, har läkartid på onsdag fm, egentligen var det för att jag fått sån foglossning och jobbar som Uska så skulle prata om ev deltidssjukskrivning. Nu blir det ju att prata UVI också och se vad han säger. Skulle egentligen börjat jobba efter semestern idag men har sjukskrivit mig fram till onsdag så får vi se sen vad som händer.. Men gissar på att jag kommer bli hemma iaf veckan ut! Är i v22. Hur mår ni?

• emeliemarietherese
    Bombur skrev 2015-07-21 08:45:51 följande:

Hej alla jag är ny i tråden. BF 9 november. Jag mår väldigt bra i min graviditet. Tråkigt att höra om andra som har besvär :( Men samtidigt blir jag lite fundersam över att så många har sammandragningar. I grunden är det ju något positivt som jag förstått, att livmodern tränas inför förlossningen. Själv har jag inte haft några sammandragningar alls nästan. Jag KAN ha haft en för ett par veckor sedan.

Hej och välkommen :) Skönt att slippa div graviditetskrämpor :) är det din första graviditet?
    Detta är mitt tredje barn och ofta har man mer sammandragningar som omföderska, men sammandragningarna kan kännas men ska inte göra ont. Och du ska inte ha dem i ett då livmodertappen kan påverkas.
    Ang sammandragningar och UVI så är mycket sammandragningar ett vanligt tecken på UVI under graviditet och det är ju just för att livmodertappen kan påverkas som dessa sammandragningar inte är så bra :)
  • emeliemarietherese

Har idag varit till läkaren. Skulle ju gå ang min foglossning och att jag misstänkte UVI. Urinprovet visade inte på några bakterier men dock vita blodkroppar, och då jag redan hunnit kissa några ggr innan besöket vill min BM att jag lämnar ett nytt morgonurin imorgon istället! Däremot kollade läkaren tappen pga sammandragningarna och den var lite förkortad, helt sluten dock. Och han tyckte att jag INTE ska jobba nu till följd av mina sammandragningar och foglossning (är uska på äldreboende). Så blev hips vips heltidssjukskriven till 26e augusti. Minst sagt snopen blev jag :p vad ska jag nu göra i en hel månad? :p

• emeliemarietherese
    Hejhejhejilc skrev 2015-07-22 21:18:58 följande:
    Lika som mig, jag hade också lite kort. Minns du hur kort din är? Ska testa 50 % i två veckor sen blir jag kanske heltidssjukskriven om jag tycker det känns jobbigt!
    Han sa nog aldrig hur kort den var.. utan bara att den var lite förkortad men helt sluten så om jag tar det lugnt bör det inte vara ngn fara :)
Svar på tråden Novemberbebisar 2015