• lotie

Novemberbebisar 2015

Oki då förstår jag. Har du öppnat dig nåt?
    Jag kämpade länge för igångsättning med första barnet men de vägrade innan jag öppnat mig. Så blev 39+0.
    Fortsätter det så trots Citadon får du ju åka in igen, så kan du ju inte ha det:(
    Hoppas det sätter igång snart och går bra denna gången!

Verkar bli många bebisar inom kort:)

• lotie
    Amazinglife skrev 2015-11-10 06:23:39 följande:

Alla som säger "du vet när de är dags" har duktigt fel, när de gäller mig :( irriterad trött och ledsen! Jag har 3 värkar på 10 minuter, haft de sen 1 inatt, innan dess regelbundna värkar med 6-7 min emellan. Tror ni de har hänt något? Status exakt samma som de senaste två veckorna öppen 1,5 och 1cm tapp. Jag som lidit mig igenom värk efter värk, känt mig stolt varje gång jag orkat en till, andats och slappnat av.. För INGENTING. Vad är det för fel på min kropp?

Stackare vad jobbigt:( du ligger på förlossningen nu eller?
    Kan de inte hjälpa till och sätta igång det när du redan är öppen och har värkar?
  • lotie
    emeliemarietherese skrev 2015-11-10 05:14:45 följande:

Stort grattis bebba83!!!!

Här har inte sovdosen hjälpt så mkt. Citodonet märkte jag inte av alls, hade så onda värkar igårkväll att jag trodde det satt igång på riktigt. Efter samtal med förlossningen tyckte de ändå att jag skulle Ts sömntabletten. Den hjälpte mig att slappna av och jag lyckades somna ifrån värkarna. Fick ca 4h ordentlig sömn innan jag vaknade strax innan 4 av en värk. Har nu legat över en timme med värkar med ca 6-7min mellan. Har gett upp tanken på att somna om, även om jag försöker vila emellan. Ska ligga kvar i sängen tills det är dags för barnen att gå upp, sen får de gå till skola och förskola och sen som det känns nu så åker vi nog in.

Åk in igen och be om igångsättning. Fattar inte att dom låter er ha så ont och må så dåligt:(

Inga sd inatt bara 3 timmars ångest!
    Vill få snittet gjort nu!
  • lotie

Hoppas det går snabbt nu för dig! Segt och åka hem igen:(

Jag ligger och kallsvettas:( känns inte som feber vet inte om det är ångesten som blir värre. Vet inte hur jag ska stå ut 10 dagar till.
    Rädslan blir bara större att nåt ska vara fel på barnet och all smärta jag upplevde sist efter snittet:(

• lotie
    Amazinglife skrev 2015-11-10 20:41:43 följande:

Just nu önskar jag att jag adopterat barn istället för o skaffa eget. Hemskickad igen, med två Citodon för o "sova". Lycka till. Sitter i bilen påväg hem med regelbundna vansinnigt onda värdelösa börjar var 4:e minut. Hur i hela världen ska jag orka med en förlossning? Har tid för igångsättning imorgon kl 8.. Känner på mig att detta kommer sluta i akut snitt för att jag inte kommer klara av det.. Jag gråter som ett barn :(

Åh kämpa på det sista nu. Imån får du hjälp och måste hålla med om att man får krafter man aldrig trodde fanns. Jag satt i rullstol och led av fruktansvärd värk och hydronefros innan de satte igång mig med första barnet.
    Hade värsta superkrafterna:)

Kunde du inte fått stanna inatt eller du ville hem? Epiduralbedövningen är underbar:)
  • lotie
    jvd89 skrev 2015-11-11 02:18:33 följande:

Ikväll har jag haft sammandragningar typ vart 5-10 minut. Dom har dock inte gjort ont men lite obehagliga och det spänner.
    Är det tecken på att något är på gång eftersom magen hårdnar som en boll så ofta? Ska man ringa bm och kolla om de är normalt imorgon eller ska man vänta ut tills de börjar göra ont?

Du jan alltid ringa men de kommer nog säga ta en panodil och en varm dusch och se om det avtar. Blir de tätare eller börjar göra ont ska du ringa. Hoppas nåt är på gång:)
  • lotie
    Nilla6 skrev 2015-11-10 22:58:59 följande:

Jag låg inlagd på fl i vecka 32 ca 24 timmar pga regelbundna värkar, har haft det sen dess men dom avtar ju tyvärt hela tiden, sovit har jag inte gjort på nån månad mer än ett par timmar. Har öppnat mej till 4 cm nu under ca 3-4 VECKOR med värkar från hell. Har tagit sin tid men vet att nåt hänt iaf. Detta är ju andra barnet så det kan ju gå fort när det väl sätter igång, hela slemmisen har nog släppt nu iaf, höll på i ca 2 veckor men nu inget så. Är bokad för igångsättning på fredag om det inte sätter igång innan. Nervös men ska bli skönt att få det överstökat snart. Mår för dåligt just nu.

Jag förstår inte hur ni står ut med värkar sålänge och att de inte gör nåt?! Skönt du har ett slutmål nu iaf. Kämpa på det sista!

Inga sd här, ligger bara vaken av ångest varje natt. 9 dagar till snitt nu men hoppas de kommer innan så jag slipper hinna bli nervös och gå med ångest mer:(
  • lotie
    Lillytroll skrev 2015-11-11 11:57:09 följande:

Hoppas allting går bra för dej idag Amazinglife! Håller verkligen tummarna att det går så smidigt som möjligt.

Igår hade jag värkar med 3 minuters mellanrum i två timmar innan vi kom in. Kollade ctg och om jag var mer öppen, fortfarande bara 3 cm!! Värkarna måste jag andas igenom och kan inte röra mej ur fläcken om det händer när jag står. Men tappen händer ingenting med. Fick sovdos inatt igen. Och nu har jag trots allt sovit, skrapade ihop ganska många timmar faktiskt. Har bara sovit 4 dom senaste två dygnen. Men så fort jag vaknar sätter värkarna igång. Är inne på timme 55 av latensfasen!! Och dom vägrar att göra något.. Det finns risker så som sugklocka och snitt med igångsättning. Finns det inte risker med en helt utmattad mamma.....?!

Men vad märkligt dom säger så. Är ju hur många som helst som blir igångsatta och du har ju redan öppnat dig så de kan ta hål på hinnorna?
    Stå på dig såhär kan du ju inte ha det:(
  • lotie

Fy vad jobbigt att de inte lyssnar på er:(

Jag var precis på toaletten och då började det sippra lite vatten. Genomskinligt och helt vattnigt så säker på att det var vatten.
    Slutade efter en liten stund och ligger i soffan nu. Mår lite illa idag och har konstig värk i magen. Ingen slempropp eller nåt. Nåt man ska kolla upp?

• lotie
    Lillytroll skrev 2015-11-11 15:08:49 följande:
    Skulle ringa och rådfråga iallafall. Ligger bebis fixerad? Dom kanske vill ha in dej på koll iallafall.
    Jag har GBS med så barnet kan bli smittat om det finns passage in och ut. Får komma lite mer innan jag ringer så jag är säker på att det är vatten. Vill inte bli hånad att det är flytningar:(
    Bebisen ligger ner med huvudet men fortfarande ruckbart i sidled förra veckan iaf.
    Har sd när jag går och det trycker neråt och gör ont långt ner i magen men lugnar sig när jag lägger mig ner.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015