Novemberbebisar 2015
Ser att ni är många som inte är med. Skriv namn och bf så lägger jag till er:)
Ser att ni är många som inte är med. Skriv namn och bf så lägger jag till er:)
BF-lista
1/11
Laloppan: -Flicka
3/11
Knottet
Sindyrella1983
4/11
Amazinglife - Flicka
Kgb 777: planerat snitt 4/11, BF 10/11 - Pojke
7/11
Gumsanmadde
11/11
Sussi85: - Pojke
13/11
SandraP81 - Pojke
18/11
Doris-flicka
20/11
Lotie: planerat snitt 20/11 BF 29/11
21/11
Iselin - Flicka
24/11
Jvd89
Undska
Mikaela90-pojke
26/11
Citrona - Planerat snitt - Pojke
28/11
Masquerade
30/11
Sofflan
Födda!
2/11 Erika146-pojke BF 5/11
4/11 Iowa-flicka BF 11/11
4/11 Maja1- pojke BF 26/11
9/11 Bebba83- flicka
11/11 emeliemarietherese - Flicka
11/11 charlie40-flicka BF 19/11
12/11 annahbg -pojke BF 13/11
13/11 Nilla6- pojke
14/11 Lisen84-flicka BF 13/11
14/11 Lillytroll- flicka
Både jag och mannen ligger sjuka med feber och är jätteförkylda! Snitt på fredag! Vad händer om vi är sjuka? Får han vara med på snittet då tror ni? Vill ju inte smitta bebisen:(
Har med sd idag och mycket mensvärk men den får inte komma än:(
Hur går det för er alla? 6 dagar kvar till BF :D hoppas det sätter igång,har haft riktigt mycket SD och mensvärk sedan igår kväll. Men inget som gör jätte ont.
Idag ska jag till bm också,hoppas på sista besöket där idag ;)
Var på ica maxi och handlade allt för barnen och barnvakterna i helgen med mannen i fm och det straffade sig visst!
Fått flera magknip och varit på toaletten 6 ggr idag för nr 2. Haft några ordentliga sd men inte alls regelbundet.
Tagit panodil igen och ligger med värmekudde. När magen blivit stenhård har det känts som jag får en stöt längst upp på magen, jätteläskigt. Bara jag går till toaletten så sätter det igång:(
Känns så onödigt och gå och ha ont när det bara är två dagar kvar till snittet.
Nu har jag duschat med Descutan och imån kl 6:00 ska vi vara på förlossningen!
Träffade läkaren idag och det känns verkligen som dom förstår mig och har planerat allt så noga och tar mig först imån.
Det är min tur att det ska gå bra denna gången. Undra om jag kommer kunna sova inatt?!
Känns helt overkligt att vi får träffa vår bebis imån. Är så sjukt nyfiken på vad det blir:)
Hej! Idag kom vår lilla flicka till världen:) 3125g och 49cm lång. Snittet gick jättebra men har fruktansvärd värk så har både spinal och epidural och morfin nu och har ändå ont. Men hon mår jättebra och har redan ammat 3 ggr och det är viktigast:)
Lite uppdatering. 2 dagar efter snitt och är nästan bara sängliggandes. Igår tog de bort epiduralbedövning trots mycket smärtor för den förlamade hela höger sidan och inget på vänster.
Gått till toaletten med hjälp 3 ggr och duschat av mig. Men kan inte bära henne eller byta blöja:(
fått igång amningen och hon är jätteduktig men har kort tungband som de kanske ska klippa imån för det gör ont när hon suger.
Tror inte jag kommer härifrån imån heller:(
Mannen är hemma med barnen nu och jag får dela rum istället:(
Jag har haft en sjukt tuff värsta vecka med mjölkstas och fruktansvärd smärta i bröst och snitt. Stannade 5 dagar på bb och led igenom dem. Amningen börjar äntligen kännas bra och kan gå några meter bara sen gör det ont.
Igår fick stora tjejen nästan 41 graders feber och började kräkas massor!! Min största mardröm att börja spy med snittet, då kommer jag gå av på hälften!!
Mellanbarnet är jätteförkyld.
Hur ska jag och bebis klara oss?:(
Hur mycket och snabbt påverkas bröstmjölken av att jag ätit jättedåligt i en vecka?
Hon har helt plötsligt blivi gnällig och känner inte att brösten blir spända mellan amningarna. Är framförallt på kvällen hon vill äta hela tiden och kommer inte till ro annars:(
Hade gått upp 300 förra veckan och då var hon nöjd och sov hela tiden. Nu är hon vaken till 2 på natten innan hon kommer till ro:(
Skönt och höra att man inte är ensam!
Köpte flaska och ersättning igår så jag har att testa. Men igår lät jag henne ligga kvar vid bröstet efter amning och då sov hon gott i tre timmar. Hon vaknar så fort jag lägger bort henne och då är det bara bröst som tröstar henne. Men kan ju inte sitta fast i 3 h på kvällen har ju 2 barn till och mannen jobbar kvällar med.
Hur löser ni det praktiskt med flera barn?
Har 3 barn under 4 år. Upplevde aldrig problem när jag fick tvåan men nu får jag panik på tanken att vara själv med alla tre som jag bara varit nån timme än. Får ju inte lyfta sonen på 8 veckor och han behöver ju hjälp till matstol, säng, vagn, byta blöja?!
Hur gör ni? Alla ska sova samtidigt och en ska läsas bok för, sonen stanna tills han somnat så har jag henne som bara är nöjd i famnen?!
Han är 1år och 9 mån och revolt här hemma. Har köpt ikea pall så det funkar bra men lägga alla samtidigt är en pärs och amma när lillebror ska klättra på en och börjar slåss när jag puttar bort honom.
Hur överlever ni dom har fler än 3?? Ni kanske inte har så tätt. Vi visste ju att det skulle bli tufft i början men att vi har igen det när de blir äldre och har glädje sv varandra.
Kul och höra hur det går för alla:)
Min tös blir med tre månader snart. Hon är mjölkallergisk så slutade amma och ger henne ersättning. Kämpade länge med sonen som hade flera allergier och jag fick till slut inte äta nåt så orkade inte det igen :(
Det gick två veckor efter jag slutade amma och man skulle sätta in spiral men lyckades inte. Fick en ny tid 2 veckor senare men kom under tiden där på att jag måste ha p piller sålänge. ( har endometrios).
Så började med dem direkt utan haft mens och på dag 4 och 7 hade vi sex utan kondom. Har nu ätit dem i 14 dagar och börjat må illa på morgonen, blivit trött och vill sova hela tiden, kissar ofta, extremt hungrig mitt i natten och mycket mensvärk och molvärk. Är det vanliga biverkningar och när försvinner de då isf?
eller finns det en risk jag är gravid igen??
Man lyckades aldrig sätta in spiral så blir p-piller istället.