Novemberbebisar 2015
Ingen slempropp, inget vatten eller blod och bebisen är fullt rörlig (v.39+4) så inga andra tecken än värkar
Ingen slempropp, inget vatten eller blod och bebisen är fullt rörlig (v.39+4) så inga andra tecken än värkar
lotie:
Jag är hemma.
Känns inte lönt att åka in eller ringa dem innan värkarna är mer regelbundna och kommer tätare.
Bara fått för mig att det kommer att sluta när som :/
Stort grattis emeliemarietherese! :)
lotie:
Funderar starkt på att ha mannen hemma imorgon också :p
Han börjar tjata om att ringa till fl nu men jag vill vänta lite till.
Ska bara se klart bonde söker fru sen ska jag ta ett varmt bad och se vad som händer.
Är nere på ca 6 min mellan värkarna nu och om vi behöver åka in tar det ju ett tag innan man är där.
Måste ju antingen ringa hit barnvakt eller släppa sonen hos dem och bara där har det gått minst en timme....
"vet" att när jag väl åker in kommer det inte att ha hänt något ändå men man kan kanske tigga till sig en sovdos i alla fall
Imorse kl 9.34 kom vår lille son till världen.
2520 gr och 48 cm lång.
Allt gick bra men får stanna över natten för observation och regelbundna glykoskoller pga att han är så liten.
lotie:
Allt gick bra och väldigt snabbt.
Kan berätta mer när jag sovit för just nu är jag en aning groggy efter att ha varit uppe i två dygn.
:)
Visste att han var liten och har gjort 3 tul tidigare.
Var sjukt häftigt att kroppen klarade av det den här gången :)
Grattis till alla som fått era bebisar och håller tummen för er som har det framför er :)
Vi kom hem från bb igår vilket var såååååå skönt!
Hittade ett blåsljud på lillkillens hjärta den första undersökningen så fick stanna en natt till för observation och dagen efter blev det en ny undersökning då blåsljudet försvunnit :)
Nu har jag duschat med Descutan och imån kl 6:00 ska vi vara på förlossningen!
Träffade läkaren idag och det känns verkligen som dom förstår mig och har planerat allt så noga och tar mig först imån.
Det är min tur att det ska gå bra denna gången. Undra om jag kommer kunna sova inatt?!
Känns helt overkligt att vi får träffa vår bebis imån. Är så sjukt nyfiken på vad det blir:)
Grattis till alla nya bebisar!
Spännande att följa er som fortfarande väntar på era små mirakel :) Håller mina tummar för er!
Är det någon här som använder bröstpump?
Min mjölk räcker inte riktigt till för att mätta min son och jag funderar på att börja pumpa för att få igång produktionen.
Är det värt att lägga pengar på det och är manuell eller elektrisk bäst i så fall?
Tack för alla svar :)
Känns som om det är värt att prova en pump innan det blir aktuellt att ge bara ersättning.
Vill ju helst amma 100% men funkar det inte så gör det inte.
Han ammar ju redan 1-1 1/2 h i sträck utan att bli mätt och utan ersättningen hade han varit klistrad vid bröstet 24/7.
Vet du om det är amningshjälpen man ringer för att fråga om att hyra pump Sindyrella?
Maja1:
Ja, sist vi vägde honom hade han gått upp fint i vikt. Ska till bvc imorgon för koll så får se hur det ser ut då.
Var nog lite otydlig där men jag ammar plus tilläggsmatar honom.
Brukar ta båda brösten plus ca 60 ml ersättning (han blir 2 veckor imorgon)
Suttig är han och ratar nappen men suger på mitt lillfinger väldigt ofta.
Nej, har inte provat den sprayen. Vet du om den är receptfri?
Lillen (numera döpt till Tage :D ) har gått upp 380 g på en vecka så bvc-sköterskan tyckte att vi skulle fortsätta som vi gör.
Hon sa att en pump bara kan hjälpa till att få igång flödet och inte öka det så funderar nog på den dör pumpen några dagar till :)
Hur går det för er tjejer? :)
Masguarade
Låter tufft :(
Vet hur frustrerande det är att gå över tiden.
Min stora kille kom i v.43 och jag var redo för psyket vid det laget :/
Får lov att kräka av dig hur mycket du vill här!
:)
Stort grattis Masguarade! :D
God jul på er tjejer :)
Här går det bra. Tage har gått upp ca 3 kg sen han föddes den 12/11 och väger nu ca 5,5 kg.
Även växt drygt 10 cm på längden.
Varit megaförkyld i stort sett sen han var 6 veckor gammal men ler och skrattar ändå :)