• Anna Hbg

Novemberbebisar 2015

Nilla6 skrev 2015-05-07 13:23:33 följande:

Okej tänkte mer på att du blödit till och från så länge, men du får ta det lugnt så mycke du kan.

Ja, men han sa bara att vissa graviditeter var sådana.

Äter redan järntabletter så det ska jag fortsätta med det var ingen åverkan på livmodertappen osv

Whaat? Grattis.. Vilken mirakelbebis!! :) Hade du gjort någon koll innan och sett hjärslag eller något? Kram och ta hand om dig nu :)

[/quote]

Eller hur! Är fortfarande i chok! Var 100 på att det inte fanns något där inne längre iom klumpen jag fick ut.

Jag har haft flera blödningar under graviditeten, men ingen såhär massiv, så var inne på kk i v.7 nånting för blödning senast och såg då ett pickande hjärta sen var vi på kub för en vecka sen och då såg det bra ut.

Så mycket den hör krabaten redan utsatt sina föräldrar för så kan man undra var det ska sluta :O
  • Anna Hbg
    mea84 skrev 2015-05-07 20:17:53 följande:

Va kul att den lille höll sig kvar en kämpe!

Ja, verkligen!

Är fortfarande helt uppskakad över det som hände och har svårt att fatta att pyret fortfarande är kvar därinne.
    Kgb777 skrev 2015-05-07 20:31:12 följande:

Vad skönt Anna Hbg, förstår dock att du blev rädd när det hände. Vad är förresten en hematom?

Ett hematom är egentligen bara ett "finare" ord för ett blåmärke/blodutgjutning eller en blödning under huden :)
  • Anna Hbg
    Marty88 skrev 2015-05-11 22:09:36 följande:

Jag är i vecka 13, skulle gått in i vecka 14 på onsdag. Tror hoppet är ute, dessvärre...

Hoppas att den hänger kvar därinne!

Var med om något liknande i torsdags men till min förvåning, och enorma lycka, hade bebisen det bra därinne,
  • Anna Hbg
    Marty88 skrev 2015-05-11 23:41:11 följande:

Som jag trodde, den klumpen var hinnsäck med foster.. Är nu inlagd eftersom det är ett sent missfall, fått medicin som ska få livmodern att driva ut de sista resterna och så observeras jag över natten.. Lämnar forumet ett tag nu, för att fokusera på att hämta mig efter detta och min sambo, och önskar er alla andra lycka till med era små <3

Jag beklagar verklgen! :(
  • Anna Hbg

Usch ja, den där yrseln är inte speciellt rolig :/

Får blodtrycksfall även när jag sitter eller ligger ner.

Ser tydligen rätt lustig ut när jag får dem så mannen bara skrattar åt mig :P

• Anna Hbg

Tror att jag kommit in i spökveckorna nu också. Hoppas att det är det i alla fall.

Är en aning nojjig efter mitt ma i december och alla blödningar jag haft den här graviditeten.

Är i v.14+0 idag så borde få hem tid till rul snart vilket förhoppningsvis lugnar mig lite :)

• Anna Hbg

Jag har fått tid för rul 17/6. Har inte räknat ut hur långt gången jag är då men idag är jag i v.16 (15+4)

Aichan skrev 2015-05-20 16:43:32 följande:

Det kommer redan genomskinlig vätska ur min ena bröstvårta (ja, jag var tvungen att klämma och kika :P ). Är det normalt så här tidigt? Är i vecka 15.

Jag lakterar också redan och har gjort det sen v.8 typ så hoppas verkligen att det är normalt hihi
  • Anna Hbg
    Nilla6 skrev 2015-05-26 06:47:12 följande:

Är det någon som vet vart man kan köpa en gördel för gravida? Jag har delade magmuskler som jag haft sen sonen. Läkaren på mvc sa att jag skulle köpa en gördel som höll in bra men glömde fråga vart man kan köpa nån sån. Har googlat såklart men dom flesta är såna man använder efter förlossningen.

Det funkar inte med något åt detta hållet?
Svar på tråden Novemberbebisar 2015