Novemberbebisar 2015
Tack fina ni! Uppdaterar er imorgon vid lunch.. Så jäkla nervöst alltså. Men som jag väntat väntat och väntat..:)
Tack fina ni! Uppdaterar er imorgon vid lunch.. Så jäkla nervöst alltså. Men som jag väntat väntat och väntat..:)
Tyvärr inte. Fostret hade dött vecka 5. :( hade sjukt tung dag igår, fick abortmedicin och det var smärtsamt att få ut det.. Tomt nu!
Hej allihopa! Hur har ni det med vikten? Gått upp/gått ned?
Själv har jag varken gått upp eller ned, fast man äter lite mer...känner mig inte direkt gravid på magen heller, men de lär väl inte synas på magen förren typ v 15-20....
Igår fick jag se våran lilla jordgubbe med ett glatt slagande hjärta!!! V.9 8+6 idag :D känns såååå otroligt!!!
Beklagar verkligen Bebisfeber84!!! Måste kännas fruktansvärt :(
Jag mår ganska bra. Helt olika från dag till dag. Igår mådde jag jätte illa och idag mår jag bra. Jag har även börjat bli mer hungrig. Hoppas att det beror på att bebisen växer. Alltid oroligt innan man sett livstecken. Jag är ganska körig i magen. Fler som är det?
Den artikeln läste jag också Loncelot men det var innan jag plussat. Så jag tänkte inte mer på det sen. Men jag har bf 24 och brukar föda tidigare. Så kanske?
Till alla oroliga: Jag har mått väldigt dåligt p g a oro. Mina få symptom har kommit och gått. Nu har jag varken ömma bröst eller illamående längre. Ibland har jag molvärk (men tänker då direkt MF) och ibland känner jag inget. Det enda bestående är tröttheten. Jag har dessutom hållt på att ta en massa gravtest och tolka strecken. Senaste testet visade mycket svagt vilket så klart gjorde mig galen av oro. Har gråtit och tagit ut sorg i förskott.
Men så idag.
Jag fick göra ett UL på min inskrivning p g a oron. Och tänk! Ett hjärta som slog på bra. Världens gulligaste krumelur! All min oro rann av mig. Kanske kan jag börja njuta nu. Hoppas det går bra för alla er också. Är i V 10 b t w.
Hej alla.
Vaknade nu på morgonen och torkade mig efter toabesök. Då kom det blod på pappret. Nu är jag orolig. Ringde in till kk och på helgen är det svårt att komma till om det inte är jätte akut. Men jag kunde komma på måndag. Nu blöder det inte mer men funderar på att åka dit på måndag ändå. Jag fick en blödning med nr 2 och då var det en tvilling som försvunnit. om jag minns rätt så var det någon här inne som också fått en blödning. Hur har det gått för er?
Hur är era järnvärden? Är det någon som äter järntillskott? Tog HB på min inskrivning igår och hade 110. Fick rådet att ta en järntablett varannan dag. Låter inte det lite? På paketet rekommenderas gravida ta 2-3 tabletter på dag.
Maja 1: jag fick en blödning natten till igår, men jag hade också uvi. Åkte in och fick konstaterat att jag hade en liten blödning från livmodertappen( antagligen orsakad av bakterier). Men läkaren sa att man kan ha en liten blödning från livmodertappen utan att det är någon fara! Blodet behöver alltså inte komma inifrån livmodern. Jag fick antibiotika för uvin och nu har blödningen gått bort, så det hade väl ett samband ( nu menar jag inte att du har uvi), så oroa dig inte om du bara blöder lite. Läkaren sa att lite blod på papperet när man torkar sig är ingen fara. Lycka till!