• Anna Hbg
    CeElSu skrev 2015-03-31 20:12:39 följande:

Missfall ät ett faktum.. Blöder som en tok.

Nej, vad tråkigt :( Beklagar!
  • Anna Hbg
    Daniela1983 skrev 2015-04-02 18:06:33 följande:

Jaha hörni...fortsättning följer... Idag åkte jag till sjukhuset och i grevens tid kan man säga så bad jag dem undersöka mig en gång till och hör och häpna så hittade dom ett minimalt litet foster med puls i vecka 6 plus nånting...puh...

Hon såg också litelite blödning runt livmodern men sa att det inte behöver betyda nånting. Jag har ju fortfarande inte ont och ingen blödning, känner mig mest som en flodhäst bara...

Så nu börjar vi om här och räknar att vi är 7-14 dagar tidigare i graviditeten än vi trott. Svårt att säga riktigt när BF blir men det klarnar förhoppningsvis om detta lilla knytt nu kunde vara så vänlig och sluta skrämma ihjäl sina föräldrar och bara alldeles snällt vänta där i lugn och ro. :)

Men oj :O

Vilken rur att du litade på din instinkt och krävde en undersökning till!

Råkade ut för nästan samma sak den här graviditeten så verkar som om vi har riktiga busfrön på gång båda två :)
  • Anna Hbg
    Mammsidojsi skrev 2015-04-09 20:56:21 följande:

Hehe ... Go kväll ... På Onsdag ska ja till MVC ... Kan knappt vänta ... Min tidigare BM som ja haft till alla mina 4 barn ... E väl medveten om att min bebisfabrik är stängd och att vi aldrig mer skulle ses igen mer än i andra sammanhang ... Bokade tid igår ... Å bokade då såklart in mig till henne.

Hon går i pension i höst men va gör väll de.

Lättroad :))

Vilken kupp hihi
    Bebisfeber84 skrev 2015-04-09 21:35:13 följande:

Tack fina ni! Uppdaterar er imorgon vid lunch.. Så jäkla nervöst alltså. Men som jag väntat väntat och väntat..:)

Lycka till imorgon! :)

Hålker tummarna.
  • Anna Hbg
    Ninni02 skrev 2015-04-10 18:44:30 följande:

Nej, inga blödningar. Har bara en känsla av att fostret inte lever mera. Har mått bättre och haft lite mera kraft senaste veckan så det kan något med det att göra. Hoppas såklart att allt är okej!

Usch, jag har precis samma känsla som dig men hoppas verkligen att vi har fel båda två!

Mådde mycket sämre mycket löngre med spnen än vad jag gjort nu så blir lite nojjig.

Ska på kub den 30/4 så lär väl få svar på hur det står till då.
  • Anna Hbg
    Aichan skrev 2015-04-10 19:55:04 följande:

Har ni skaffat graviditetsförsäkring? Är det något ni tänker skaffa? =) Har ni berättat något för folket runt omkring er än? Börjat handlat något än? =)

Jag har en gratisflrsäkring nu men kommer nog ta och utöka den senare i graviditeten.

Hade det med sonen och fick verkligen nytta av den då jag blev akutsnittad.

Fick tillbaka vad sjukhusvistelsen kostade flr mig och mannen plus lite till.
  • Anna Hbg
    Bebisfeber84 skrev 2015-04-12 19:53:30 följande:

Tyvärr inte. Fostret hade dött vecka 5. :( hade sjukt tung dag igår, fick abortmedicin och det var smärtsamt att få ut det.. Tomt nu!

Beklagar verkligen!

Gick igenom samma sak själv i december så vet hur tungt det är :(
  • Anna Hbg

Jag har fått tid för kub den 30/4 och är supernervös!

Inte lika mycket för resultatet som för om pyret lever.

Hade en MA i december så är väl det som spökar :/

Våra föräldrar vet om graviditeten men det är mycket på grund av ma:t och pga att jag blödde en hel del i början av graviditeten så vi fick åka in akut till kk några gånger och behövde barnvakt till sonen.

Resten får veta efter hand om allt ser bra ut på kub.

Det största orosmomentet just nu, förutom allt bebisrelaterat såklart :) , är om jag kommer i min bröllopsklänning :O

Gifter mig på lördag och köpte klänningen innan jag blev gravid och har redan börjat få en liten kula.

Min mamma kommer hit efter jobb idag så jag får testa så håll tummarna för mig! :O

• Anna Hbg
    Daniela1983 skrev 2015-04-14 18:30:57 följande:

Men hörni ...vad är KUB?

H.Fåret med noll koll

Är ett test man kan göra för att göra en uppskattning av hur stor risk det är att barnet har en kromosonavvikelse. Fastställs med hjälp av blodprov och ul.

Här i Skåne erbjuds de som är 35 eller äldre möjligheten att få kub.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015