Inlägg från: Sindyrella1983 |Visa alla inlägg
  • Sindyrella1983

Novemberbebisar 2015

men Maja 1, det är väl inte så mycket? Jag är i vecka 28 och har gått upp 11 kg. Påpekade BM att det var för mycket? 

Jag har varit hos bm idag, har sammandragningar på natten som jag vaknar av och som har svårt att släppa och är öm i magen. Ingen UVI iallafall och om sammandragningarna fortsätter eller tilltar så måste jag ringa förlossningen så att dom kollar om livmoderhalstappen är påverkad. Bebis hjärtljud låg idag på 150 slag/minut. Då bebis verkar iallafall må bra Solig

• Sindyrella1983
    Maja 1 skrev 2015-08-10 22:27:36 följande:
    Hoppas att dina sammandragningar släpper. Jätte jobbigt ju. Ja min barnmorska tyckte det var för mycket. Men jag skyller på semestern. Under alla mina graviditeter så har jag gått upp 14 kilo. Så jag hoppas att jag stannar där.
    Det var likadant i natt, vaknade tre gånger av sammandragningar och ringde därför förlossningen i morse och ville att dom skulle kulla livmodertappen. Men dom ville att jag skulle avvakta och ringa när jag har sammandragningar, alltså mitt i natten. Så jag får se hur det utvecklar sig. Är inte väldigt sugen att åka till sjukhus mitt i natten då vi har mannens två barn hemma hos oss just nu. 
  • Sindyrella1983

Vi har en del kvar att fixa. Men det stora är inhandlat/lånat: vagn, babyskydd, vagga, bärsele, babysitter och lite kläder, skötbädd och badbalja.
    Så jag behöver ha lite mer kläder, täcke och kudde till vagga/vagn och sängkläder, mobil till vagn och vagga, amningslinnen och amnings-bh till mig och toalettartiklar som babyolja, blöjor mm. Men ska på ett bar barnloppisar och se om jag kan hitta lite kläder där till bra pris. Hade varit perfekt när dom ändå växer ur dom små storlekarna snabbt. 

• Sindyrella1983

Jag väntar några veckor med BB-väskan tror jag. Till jag är i vecka 35 eller nåt sånt. Kläder till oss alla, kamera, snabb energi, bok/tidning, laddare, mobil. Saknar vi något får mannen fixa det när bebis kommit. Vi bor nära sjukhuset. 

• Sindyrella1983

Imorgon går vi in i vecka 34, idag är det mindre än 50 dagar kvar till BF. Känns helt galet overkligt. Har inte alls börjat packa BB-väskan. har inte ens tvättat bebiskläderna än. Men får nog ta ett ryck med det i helgen tror jag. Inte för att jag tror att bebis kommer tidigt, men jag är så trött så det är lika bra att ha det gjort. 

• Sindyrella1983

Min är oftast aktiv nästan hela dagen. från och till såklart. Men jag känner att den knör runt allt som oftast.

• Sindyrella1983
    jvd89 skrev 2015-09-24 19:18:43 följande:

Ja asså man känner ju hur bebis spänner och knör där inne. Men jag menar att kväll/natt och tidig morgon då far bebis verkligen runt. Sen kan han va rätt lugn på dagen och då känner jag att bebis spänner och så ibland. Men är väl inte konstigt att bebis är lugn ett tag också. Men man läser om att man måste känna rörelser men inte hur ofta man ska känna dom osv.

Men om du tycker att den ändrar sitt mönster eller om det tar för lång tid innan du känner något så ring förlossningen och prata med dom. Dom är superba enligt min erfarenhet!
  • Sindyrella1983
    lotie skrev 2015-10-24 17:19:08 följande:

Fått ont på höger sida under revbenen och samma ställe på ryggen. Kommit och gått i några dagar men är värre nu. Panodil hjälper inte:(

Hade hydronefros med första barnen och fick då lite högre blodtryck sen dåliga levervärden. Kanske är därför blodtrycket börjat gå upp nu:(

Orkar inte detta en gång till. Är det samma ställe man får ont på vid havandeskapsförgiftning ?

Mår allmänt krasst men kanske nån infektion på g.

Vet inte, men tycker att du ska ringa förlossningen och fråga.
  • Sindyrella1983

Alltså nu får gärna bebis komma, vet att det är nästan en vecka kvar till bf. Men jag har så fruktansvärt ont under revbenen där bröstkorgen möts. Inte av bebis utan jag vet inte riktigt varför. Jag har ingen känsel i skinnet där men under huden så svider det och bränner så jag blir galen. Har haft det ett tag, men senaste dagarna har det blivit mycket mycket värre. Vet inte om det kan vara ett muskelfäste eller nåt.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015