Inlägg från: Sindyrella1983 |Visa alla inlägg
  • Sindyrella1983

Novemberbebisar 2015

Ja jag väntar också bara på att det ska börja göra ont någon gång. är på bf+1 idag. Längtar efter bebisen!

Hade molande värk i rygg och mage igår kväll och natt och tänkte att det kanske var på gång. Men nä. Ny känner jag ingenting.

• Sindyrella1983

Jag vill ha så mycket sammandragningar som möjligt så att bebisen kommer. Har haft lite slemmiga flytningar, men väldigt lite. Så fortfarande är det så lugnt. Ska till barnmorskan imorgon för vanlig kontroll. Imorgon är jag på 40+2 alltså 3 dagar över.

• Sindyrella1983
    Laloppan skrev 2015-11-06 07:46:00 följande:

Ååh vad spännande ! Är så avundsjuk på er som slipper gå över tiden. Är inne på BF+5 idag. Drömmer om att mitt vatten går typ hela tiden haha!

Jag håller med dig, är på bf+3 idag. Den enda skillnaden är att jag har haft mer flytningar de senaste dagarna.
  • Sindyrella1983
    bebba83 skrev 2015-11-08 16:14:23 följande:

Åh vad mysigt grattis!!mår ni bra??

Jadå vi mår bra. Jag har ont och är mörbultad dock.
  • Sindyrella1983
    gummsanmadde skrev 2015-11-08 20:22:33 följande:

Grattis!! Gick det snabbt? I vilken vecka (v + dagar) föddes han?

Det tog 30 timmar från första värken och 18 av dom på sjukhuset. så hyfsat lång tid. öppningsskedet var det som tog tid. Han är född på 40+3
  • Sindyrella1983

Jag har en manuell, men på BB hade jag en elektrisk och den var mycket bättre. Man kan hyra på BB. Iallafall i Helsingborg.

• Sindyrella1983
    Anna Hbg skrev 2015-11-25 21:44:02 följande:

Tack för alla svar :)

Känns som om det är värt att prova en pump innan det blir aktuellt att ge bara ersättning.

Vill ju helst amma 100% men funkar det inte så gör det inte.

Han ammar ju redan 1-1 1/2 h i sträck utan att bli mätt och utan ersättningen hade han varit klistrad vid bröstet 24/7.

Vet du om det är amningshjälpen man ringer för att fråga om att hyra pump Sindyrella?

Ja det borde det vara. annars är det BB som hyr ut. Men kolla med amningshjälpen.
  • Sindyrella1983
    Lisen84 skrev 2015-11-26 14:19:24 följande:

Grattis till alla nyfödingar i tråden :)

Tänkte kolla hur ni ställer er till besök av vänner med barn i dagisåldern? Så här i RS-tider. Dottern är nu snart 2 v och vi har haft besök av nära familj men inte av andra barn än. Dock vill vänner börja komma över o de flesta har barn i 2-4 års åldern... Kan man kräva att de lämnar barnen hemma eller är det bättre att avvakta besök från vänner med familj några veckor till? Vad tycker ni?

Jag har haft vänner med barn på besök, men varit väldigt tydlig med att om dom ens är lite förkylda så får dom vänta med att hälsa på. Alla har respekterat det utan diskussion.
  • Sindyrella1983
    jvd89 skrev 2015-12-04 11:34:31 följande:

Någon som har spända bröst och det rinner till men bebis inte suttar för tekniken inte finns där? Hur gör ni isf? Pumpar ni?

Jag fick använda amningsnapp i drygt tre veckor innan han lyckades utan. Det är en bra hjälp och finns på apoteket.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015