• Nilla6

Novemberbebisar 2015

Stellaludvig skrev 2015-05-16 19:00:13 följande:

Ja! En dotter som är 3. Va jobbigt med så lång väg till magen. Men nu är du ju på G :)

Jo det har vart jobbigt, självklart glad att äntligen va gravid men mår ju inte alls bra, har ju alla symtom man kan ha, illamående, foglossning, gasig, förstoppad, konstant kissnödig, brösten är sååå ömma o vuxit hur mycke som helst, finnar, viktuppgång, sömnbrist fast jag är konstant trött och humöret sviktar totalt men annars så är jag positiv och glad; ) hoppas på en förbättring snart.
  • Nilla6

Är i vecka 12+5 idag och har vart på kub. Allt såg bra ut o bebbe var 73mm stor huvud till rumpa. Sög på tummen. Har moderkakan o framvägg vilket är konstigt då jag känner buffar när jag sitter framåt. Rul ska jag göra 30 juni i vecka 18+4.

• Nilla6

13+2 har känt bebbe ett tag, andra barnet men moderkakan i framvägg men jag vet ändå skillnaden. När jag sitter o böjer mej framåt så känns det som nån pickar smått på insidan, kittlas lixom lite känns jätte skumt men helt otroligt.

• Nilla6
    lotie skrev 2015-05-25 22:52:13 följande:

Jag är i v 14 och börjat spy igen men inget kan jämföras med kräkandet dygnet runt med dottern slutade runt v 16.

Sen kom foglossningen som ett bra på posten. Haft så sjukt ont på jobbet idag:(

Vill ju jobba 50% till augusti men idag kändes det helt omöjligt. Tog panodil och har köpt ett jättebra bälte. Hoppade på kryckor samma vecka förra graviditeten.

Mår oxå fortfarande illa. Käkar tabletter men hjälper inte mycke, läkaren har skrivit ut några andra men vågar inte ta dom. Hoppas på att det ska bli bättre snart i stället.:) foglossning har jag tyvärr haft sen innan jag plussa, har ett bälte men är svårt att använda när jag jobbar. Är timvikarie i hemtjänsten så är ett tungt yrke som jag inte kommer orka med länge till.
  • Nilla6

Är det någon som vet vart man kan köpa en gördel för gravida? Jag har delade magmuskler som jag haft sen sonen. Läkaren på mvc sa att jag skulle köpa en gördel som höll in bra men glömde fråga vart man kan köpa nån sån. Har googlat såklart men dom flesta är såna man använder efter förlossningen.

• Nilla6

Tänkte göra en bf lista här, där man skriver bf, rul och kön när man vet.

Nilla6- BF 26/11, RUL 26/6, KÖN vet ej än (tror dock på pojke)

• Nilla6

Idag var jag på gynakuten då jag haft jätte ont i magen inatt samt känt mej svullen i magen. Allt var väl rätt okej ändå, hb har sjunkit lite, bt va lite högre än vanligt men livmodertappen var stängd och normallång så det var skönt. Bebisen satt på huk och hoppade groda hela tiden så man såg inte mycke av lillen men allt såg bra ut så det var skönt. Ska på rul om 2 veckor och det längtar jag till rejält. Ska lägga ut bild imorrn, då det inte funkar från telen men ni kommer nog få en chock när ni ser min gigantiska kula. Haha

• Nilla6

Har fått sammandragningar som känns rejält, nån mer? Får nån gång per dag, magen blir stenhård och känns obehagligt. Ska till bm imorrn, ta prover o så, då hb har sjunkit lite och jag har gått upp 10 kg, en massa vätska, händer och fötter är svullna och somnar/domnar bort emmelanåt. Usch hoppas jag inte får havandeskapsförgiftning igen. Ska på rul på fredag, längtar som tusan.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015