Novemberbebisar 2015
Ah, får hoppas att de inte kommer mer eller att jag får värkar. :) Gastroschisis är när bebisens tarmar ligger utanför magen, genom ett hål
Ah, får hoppas att de inte kommer mer eller att jag får värkar. :) Gastroschisis är när bebisens tarmar ligger utanför magen, genom ett hål
Jag fick en miniblödning i torsdags, sen började det lite mer sd än vad jag är van vid, ringde förlossningen på ks, fick då komma in för koll, låg med ctg som visade på ett par sd men registrera inte alla då. Fick gå och käka lunch och sen en ny ctg vid halv 3, då fick jag 11 värkar som gjorde skit ont på 50 min. Fick då en kortison spruta för att mogna på bebis lungor. Undersökning gjordes, tappen var 2.5 cm ca. Blev inlagd och fick bricanyl för att ta bort värkarna, hjälpte inget. 2 nya kurvor gjordes på kvällen/natten med regelbundna värkar, en till bricanyl spruta som inte hjälpte, ingen sömn heller såklart då jag hade starka sd hela tiden. Tog en ny kurva på morgonen som visade samma, ny spruta, hjälpte inte först men efter nån timme så blev det lugnare. Tyvärr så kom vi på att mina sd kommer i vila så jag var uppe och gick från 8 till vi fick åka hem vi 13 tiden, inga sd då förutom tryck ner. Ingen påverkan på tappen, fick nästa spruta kortison så nu är bebis lungor utvecklade om han vill komma tidigare. Sd började så fort vi kom hem såklart igår. Dock inte regelbundna men dom känns. Skrev ner alla jag fått från 20.45 till nu 07.32 och har då haft 14 stycken rejäla.
Hoppas att Sammandragningarna lugnar ned sig Nilla6. De har väl kollat uvi och GBS? Har haft flera uvi vissa av dem orsakade av GBS, hade då mycket sammandragningar. Hade mycket mer runt v20-23 att jag knappt kunde gå ibland, men nu i v33 har jag knappt inga. Vilken v är du i nu, Nilla6?
Oj vad nervöst. Tur du fått sprutorna iaf. Hoppas den vill stanna lite till. Jag är 31 veckor nu och tycker det är jättetidigt om bebis skulle komma nu:(
Men dom var inte oroliga för bebisen?
Fick idag veta av bm att mitt urinprov visade på gbs i urinen så nu ska hon försöka få läkaren att skriva ut antibiotika redan nu så sd kanske lugnar ner sej.
Jag hade gbs under min förra graviditet, gick som tur var bra. Han kom ca en vecka innan bf.
Tänk nu bara på att försöka komma in minst fyra timmar innan bebisen är ute, man får intravenöst antibiotika innan bebisen kommer. Jag hann aldrig få det så jag fick stanna på en vård avdelning i tre dygn och fyra dagar. Där det togs prover på han för å se om han blivit smittad. Det hade han tack å lov inte.
Denna graviditeten har dom ibte hittat streptockoker B , men eftersom jag hade det under min förra grav, så ska jag behandlas ändå.
Är just nu insatt på penicillin framtills bebisen är ute.
Ja det måste du. Jag står på en tablett om dagen tills bebisen är ute, och jag måste ändå få intravenöst. Jag har inte ens haft streptockoker B denna graviditet, så det känns lite onödigt.
Hej. Hör blev det ingen novemberbebis. I söndags förlöstes vår lilla kämpe med ett urakut kejsarsnitt efter att jag drabbats av en propp i moderkakan och avlossning. Han föddes i vecka 32+4 2300 gram tung och 45 cm lång. Vi är båda tagna och chockade efter upplevelsen. Vår lilla Milo andas inte själv än men vi hoppas att han snart ska kunna börja andas på egen hand.
Var hos läkaren idag för att kolla bt och urinprov, bt låg bra men läcker 2+ i protein igen så måste tillbaka på fredag, ska på tisdag göra ul igen för att kolla moderkakan, njurarna samt så sk jag få göra ett tul, är så intresserad av att se hur stor han är nu om han skulle vilja komma tidigare.
Hej!
Jag hoppar in här lite, har bf 3 november så är i dagsläget i v35+5, jag fick under förra veckan reda på att jag har drabbats av havandeskapsförgiftning dock mild hade bt på 142/96 o +2 i proteinet i urinen.
Min BM har knappt berättat något om de mer än att jag ska gå på fler regelbundna kontroller. Hon får mig att känna att jag inte behöver vara orolig utan bara att jag ska gå dit då o då o lämna prover.
Men efter att ha googlat och pratat med bekanta så ska man inte alls ta särskilt lätt på de.
Ska på tul nu idag då dom för 2 veckorsen märkte att får lille vara för liten, åkte in då jag inte känt några foster rörelser. Håller tummarna att de ser bra ut!
Någon av er som fått eller har havandeskapsförgiftning, hur har ni blivit bemötta?