• bebba83

Novemberbebisar 2015

Hejhejhejilc skrev 2015-10-29 16:19:39 följande:

Som en liten raket kom vår dotter till världen inatt, jag öppnade mig från 1-2 cm till fullt öppet krysningsläge på 1,5 timme, fyra krystvärkar senare var hon hos oss! 51 cm och 3375 g ren lycka. Så även jag fick en liten oktoberbebis!

Åh vad underbart!grattis!!!när var hon beräknad? Är det första barnet?
  • bebba83

Massa med lycka till till er som fått tid och till er som det verkar komma igång på!ska bli kul å höra hur det gått för er! <3

• bebba83
    Masquerade skrev 2015-11-01 18:17:45 följande:

Börjar lite smått med listan. Rätta mig gärna om jag har skrivit fel. :)

Knottet - bf 3/11

Sindyrella1983 - bf 3/11

Erika 146 - bf 5/11, igångsättning 2/11

Masquerade - bf 28/11

Lotie - bf 29/11, snitt 20/11

Sofflan - bf 30/11

Bebba83 - bf 29/11
  • bebba83

Här gick vattnet inatt å värkarna satte fart....stannade av för några timmar sen så ska in på kontroll 10.30.

Bf först29/11 så lite tidigt än. Nån som vet hur lång tid det brukar ta efter vattnet gått inne de drar igång ordentligt? ??

• bebba83
    lotie skrev 2015-11-06 09:23:17 följande:

Vi ska ju ha samma dag är ju lite tidigt än men de sa jag inte behöver oroa mig för bebisen.

Är det inte nån 48 h regel efter vattnet gått?

Måste kännas konstigt att vakna och vattnet går?:)

Jag har haft lite sd inatt å vågar inte lämna sängen idag ifall det sätter igång.

Mannen jobbar och barnen på fsk så kan vila hela dagen iaf.

Okej vad bra! Ha ha ja jag blev lite förvånad inatt å undra om jag hade kissat på mig och drog upp gubben som fick halvt en hjärtinfarkt!e på väg in för kontroll nu ska bli spännande att se vad de säger. .. Hur mår du?mer sd än du haft innan? När kom dina andra barn?tidigt också??
  • bebba83
    Charlie40 skrev 2015-11-06 09:10:47 följande:

Spännande! Hade du känt ngt innan du lade dig? Nu är det ju nära Lycka Till

Ja hoppas de e nära nu nä typ som en värk igår bara så ingen varning alls om att nåt va på g
  • bebba83

Nu drar jag snart in till sjukhuset för en sovdos.... håller tummarna för en natt med sömn istället för värkar

• bebba83
    lotie skrev 2015-11-07 20:15:46 följande:

Stackare, hoppas du kan sova inatt! Vilken v är du i?

Tack!!!! <3 vecka 36+5 idag men väntar igångsättning på måndag så får försöka hitta lite kraft innan dess!
  • bebba83
    lotie skrev 2015-11-07 21:46:03 följande:

Har du bf 29/11 med? Är det bestämt de ska sätta igång dig på måndag? Varför?

Ne jag fattar inte hur man räknar. Är jag 37 fulla veckor imån eller 36+6? Förlossningen sa en dag fel hela tiden och försökte förklara att jag var 36 v +2 dagar vilket innebar jag börjat min tredje dag?:)

Ja det har jag du me? Vattnet gick natten till igår så kör de inte igång av sig själv så startar dom de på måndag morgon :)

Imon e du 36+6 och på måndag 37 fulla veckor om du också har bf 29/11:)
  • bebba83
    lotie skrev 2015-11-07 22:50:28 följande:

Just det ja ditt vatten har gått:) skönt du är 37 fulla veckor på måndag.

Då ska jag ändra i min app att jag bara är 36+5 idag:)

Känns det nervöst med Max 1 dag till?:)

Skönt om det sätter igång av sig självt kanske, då är ju bebisen redo så ska säkert gå bra!

Ja de känns helt galet nervöst!håller på å kokar nappar å packar det det sista nu :) ja 37+0 e bra, då slipper bebis massa extra kontroller och räknas som färdigbakad
  • bebba83
    Sindyrella1983 skrev 2015-11-08 15:10:50 följande:

Igår kom vår pojke. 4620 gram och 53 cm lång. tackar gudarna för ryggbedövningen!

Åh vad mysigt grattis!!mår ni bra??
  • bebba83

Bf kan ändras på mig till 9/11. Idag kom vår lilla flicka till världen! 45 cm och 2600 gram ren kärlek. Nu skickar jag världens största kram till er som har förlossningen nära. Kämpa på tjejer!!! <3

• bebba83
    Lillytroll skrev 2015-11-11 11:57:09 följande:

Hoppas allting går bra för dej idag Amazinglife! Håller verkligen tummarna att det går så smidigt som möjligt.

Igår hade jag värkar med 3 minuters mellanrum i två timmar innan vi kom in. Kollade ctg och om jag var mer öppen, fortfarande bara 3 cm!! Värkarna måste jag andas igenom och kan inte röra mej ur fläcken om det händer när jag står. Men tappen händer ingenting med. Fick sovdos inatt igen. Och nu har jag trots allt sovit, skrapade ihop ganska många timmar faktiskt. Har bara sovit 4 dom senaste två dygnen. Men så fort jag vaknar sätter värkarna igång. Är inne på timme 55 av latensfasen!! Och dom vägrar att göra något.. Det finns risker så som sugklocka och snitt med igångsättning. Finns det inte risker med en helt utmattad mamma.....?!

Varför får du inte värk stimulerande dropp? Fy det är fruktansvärt!
Svar på tråden Novemberbebisar 2015