• lotie

Novemberbebisar 2015

Jag har inte skrivit här på nån månad tror jag.
    Är 24 fulla veckor idag och har mått bra såhär långt men börjat jobba efter semestern och nu har foglossningen kommit med storm och i lördags natt vaknade jag och spydde och hade ont i magen:(
    Ska till bm för första mätning på onsdag och fått tid till förlossningsläkare på fredag för att diskutera förlossningen. Är sjukt nervös för det. Gjort en av varje och båda var katastrof. De har sagt det blir snitt men ska väl gå igenom vad som gick fel och så.

Är 29 år och väntar barn nr 3.
    29 november från Halland.

• lotie

Jag är i v 27 nu så har långt kvar tills jag behöver packa bb väska. Blir snitt 24 november. Läkarna sa att jag inte hade nåt val utan det blir snitt igen:( bedövningen tog inte så var hör fruktansvärt!

Får höra varje dag att jag är så liten. Sf 22 i v 24+3 magen försvinner när jag lägger mig ner:(

Håller på och renoverar barnens rum så dottern får eget och sonen och bebis får leka. Så målar spjälsäng och växasäng och längtar tills jag får göra iordning:)

• lotie
    Nilla6 skrev 2015-08-26 16:21:59 följande:
    Är oxå i vecka 27 och har inte bråttom att packa. Börjat tänka på vad man ska ha med men ingen panik haha. Jag är gigantisk runt magen, gått upp snart 20 kg men hade oxå sf måått 22 fast var 24+6 då. Tyckte det var för litet då jag hade 25 med sonen i samma vecka. Men bebis mår bra och kickar skiten ur mej hela tiden så. Haha, bebis rummet är klart här iaf.
    Vad konstigt att magen försvinner så när man lägger sig ner. Jag hade 26 med sonen i samma vecka men sen växte han knappt nåt på 10 veckor slutade på 30 och var på flera tul. Han vägde 2700 när han föddes.
    Orkar inte oron en gång till att nåt ska vara fel:(
  • lotie
    Tiniii skrev 2015-08-28 07:45:24 följande:

Min var i princip obefintlig. Var ju i Turkiet i v 25 och då syntes inte att jag var gravid. Jag kunde se det själv men ingen annan registrerade det! Är fortfarande inte så stor. Ligger precis på kurvan för SF mått och hade 22 i v 24 och 26 i v 28.

Går in i vecka 32. Nu finns magen även när jag ligger men håller dig liten! Me rött tjocktrlja tror jag nästan jag kan dölja fortf.

Detta är tredje barnet och kag har varit stor de andra gångerna så tycker inte nu skall oroa er ????????????

Tyckte inte bm det var lite med 22 i v 24? Det hade ju jag med och hon sa det var i underkant. Får du gå och mäta oftare nu? Jag ska dit som vanligt v 28 men har det inte växt då blir det kanske innan 34 som jag tror är nästa.
  • lotie

Ni har väl rätt. Jag blir bara nojig för sonen var liten och nu hade jag 4 cm mindre mage i samma vecka men från v 30 slutade magen växa och gick på tul. Ska till bm nästa vecka och är nervös över det mesta. Vill flytta mitt snittdatum en vecka tidigare då sonen kom v 37 och fått snitt v 39+1 nu och vill inte ha ett akutsnitt igen:(
    Köpt babyskydd nu och ska nog köpa amningpump imorgon. Sen blir det Ullared med lite små saker:)
    Vill ha en bedside crib med men de är så dyra. Får nog inte plats med vanlig i nya sovrummet.

• lotie

Nu har jag varit hos bm och mitt järnvärde hade gått från 100 till 120 på 4 veckor med bara blutsaft så känns jätteskönt:)

Däremot var sf måttet 25 i 28+2 var sist 22 i 24+3.
    Ska på extra mätning v 30 så hoppas den växt till sig ordentligt då:) var vid v 30 dom sonen slutade växa så får se om det blir samma sak denna gången.

• lotie

Köpt den på ICAs apotek för 219:- tar 20 ml/ dag. Den är skit äcklig men hjälper iaf:)

• lotie

Mitt andra barn kom i v 37 så jag kommer nog packa och var klar med allt v 35 iaf:)
    Ska jobba 2 veckor till sen gå på gravpenning. Då ska det börjas fixas här hemma:)

Ska på extra sf mätning om ca 2 veckor så hoppas bebis har växt då.

• lotie

Oj vad mycket ja. Vad har du i sf mått? Blir det många extra kontroller nu?
    Jag ska möta magen på fredag och har den inte växt då så blir det tul. Var sjukt nervös på sonens tul att något var fel. Blir ju nervös att den ska komma tidigare och då är ännu mindre än den ska vara.

Igår pajade jag mitt bäcken helt. Sprang efter min son som var på väg ut mot gatan och på vägen hände nåt och jag gick från 0-100 i foglossning på 1 min. Kan knappt gå och det gör så sjukt ont i fogarna neråt. Kan inte sova eller ligga på något sätt.
    Varit sjukskriven 8 mån med mina andra barn för dessa smärtor och hoppat på kryckor och suttit i rullstol. Denna graviditeten har jag inte haft nåt och skulle jobba sista veckan nu.

Vad kan jag ha gjort för att det skulle komma så plötsligt? Tror ni det lättar om någon dag?
    Är ju helt invalid igen:(

• lotie
    Anna Hbg skrev 2015-09-22 23:14:29 följande:

Lotie:

Jag hade sf-mått på 29 nu i v. 32 så bara en aning litet men med sonen låg jag högt över kurvan och det var därför jag fick göra tul då.

Har för mg att jag hade ett sf-mått på typ 38 i v.30 med sonen :O

Tul:en var totalt missvisande med honom också då de som max visade en tillväxthämmning på ca 18% på de 3 tul:en vi gjorde.

Blev rätt paffa när han väl kom ut och var så liten.

Kom dessutom i v.33

Jag var sjukskriven och hoppade på kryckor de sista 3 månaderna för foglossning förra grav. så lider med dig :( Vet hur jävligt det kan vara.

Enda tipset jag har är att försöka ta det lugnt några dagar och använd ett ordentligt foglossningsbälte (vilket du säkert redan vet)

Sen tycker jag att du ska ringa din bm om det inte blir bättre inom ett par dagar....om du står ut så länge dvs

Var den liten i magen fast du hade stort sf mått förra graviditeten?
    Jag får inte automatiskt tul för sonen var liten. Enligt vår räkning kom han 38+6 och vägde 2700g men blev flyttat mycket vid rul då han förmodligen redan var tillväxthämmad så han kom 37+0 enligt rul.
    Ska till bm imån och tycker magen har växt. 1 cm i veckan räknar man med för normal utveckling väl?

Är imån 30+5 så borde ligga på 27-28 för att set inte ska bli tul då.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015