• lotie

Novemberbebisar 2015

Kryckan skrev 2015-10-23 23:04:29 följande:

37+0 idag och fick imorse konstaterad Havandeskapsförgiftning. Ligger nu inlagd i annan stad. Får inga bra svar på någonting och vet inte alls vad som kan hända nu.. Någon mer med hf eller som haft tidigare?

Vad hade du för värden då?
    Hoppas allt går bra!0
  • lotie

Fått ont på höger sida under revbenen och samma ställe på ryggen. Kommit och gått i några dagar men är värre nu. Panodil hjälper inte:(
    Hade hydronefros med första barnen och fick då lite högre blodtryck sen dåliga levervärden. Kanske är därför blodtrycket börjat gå upp nu:(
    Orkar inte detta en gång till. Är det samma ställe man får ont på vid havandeskapsförgiftning ?
    Mår allmänt krasst men kanske nån infektion på g.

• lotie

Har vi nån bf tråd här?
    Känns som ni är många som närmar sig:)

• lotie
    Nlg skrev 2015-10-28 13:00:23 följande:

Tack allihopa! Nu är det snart eran tur hade en relativt snabb förlossning på 9 timmar från att vi kom in tills han var ute, som först föderska. Ut kom iallafall en liten kille på 48cm och 2,8 gram

Grattis vad roligt:)

Jag längtar med. Mitt blodtryck och urinprov var bra så nu kan jag släppa det. Har fått läkartid nästa vecka för min värk under revbenen och bak på skuldran. Är njure eller gallblåsan som strular.
  • lotie
    Hejhejhejilc skrev 2015-10-29 16:19:39 följande:

Som en liten raket kom vår dotter till världen inatt, jag öppnade mig från 1-2 cm till fullt öppet krysningsläge på 1,5 timme, fyra krystvärkar senare var hon hos oss! 51 cm och 3375 g ren lycka. Så även jag fick en liten oktoberbebis!

Åh grattis vad härligt:)

Blir lite avundsjuk på er som föder vanligt där det går snabbt och allt går bra. Man återhämtat sig så mycket snabbare än efter snitt:(
  • lotie

Här har bebis tryckt sig långt ner med huvudet och varje steg gör ont och den trycker mot nerver så benen bara vill vika sig. Kommer inte stå ut med denna smärtan i 3 veckor till:(

• lotie
    Kgb777 skrev 2015-11-01 08:18:11 följande:

Hej! Hoppas att ni alla mår bra! Våran månad är här nu! Har ganska kraftig molande värk idag, men detta betyder säkert ingenting. Har inskrivning i morgon och snitt på onsdag, är ganska nervös för detta. Tycker inte alls om att vara på sjukhus överhuvudtaget. Är också lite ledsen för att jag måste vara borta från de äldre syskonen några dagar. Och så klart nervös för att allt inte ska stå rätt till med bebisen när han kommer ut. Kommer att få antibiotika dropp under snittet pga att jag har GBS, men det finns fortfarande en liten risk att bebisen kan få lunginflammation eller blodförgiftning. Ja, tankarna är många nu!

Vid snitt får man inte antibiotika.
    Spännande det snart är dax:)
    Förstår du är nervös är det första snittet?
    Det viktigaste är ju att barnet är friskt och mår bra sen hoppas man ju själv må bea med.
    Jag hoppas på tredje gången gillt. Vill behålla mitt barn denna gången och få njuta!
  • lotie
    Kgb777 skrev 2015-11-01 09:38:47 följande:

Jo jag ska få antibiotika under snittet. Nej, det är andra snittet. Vad har hänt de tidigare gångerna för dig Lotie?

Har de sagt du ska få det?
    Finns ju ingen risk att barnet drabbas av GBS. Jag fick innan min vaginala men inte förra snittet och har gbs nu igen.

Jag snittades med andra barnet för att första satt fast länge och jag krystade i 1,5 h utan att nåt hände så de fick klippa och trycka ut barnet som inte andades. Fick infektion i såren och inopererades 2 ggr efter. Så fick inte välja andra gången det skulle bli snitt.

Snittet gick tyvärr inte heller bra då bedövningen inte hade tagit vilket är VÄLDIGT ovanligt! Så blev akutsövd och sen lyckades de inte bedöva mig på flera timmar och kunde inte gå på 3 veckor. Blev kvar en vecka efter på bb och fick inte amma för jag fått så mycket mediciner.

Så denna gången står det högst på listan att aldrig lämna barnet att det ska må bra och få behålla det och knyta an från början. Sen hoppas man ju såklart jag mår bra med.

Jag fick värkar 1 vecka innan planerat snitt så blev akutsnitt fast gick lungt till. Måste säga det var skönt för jag hann inte bli nervös och ingen visste om att vi var där:)
    Hoppas det sätter igång innan denna gången med annars kommer jag dö av nervositeten dagen innan!
  • lotie

Kan vi inte göra en liten bf lista? Är jag sist ut här?

Lotie- BF 29/11, snitt 20/11

• lotie
    Nilla6 skrev 2015-11-01 17:47:38 följande:

Har vart på danderyds fl idag pga huvudvärk, illamående och skakig. Hade 3+ protein i urinen och lite högre bt så dom sa att det troligtvis är på väg att bli hf igen. Ska tillbaka till spec.mödra på tisdag för prover igen. Men är nu öppen 3 cm, en liten kant kvar av tappen bara så kanske kommer igång snart, har haft regelbundna sd hela em oxå.

Blev du hemskickad igen?
    Hoppas det startar snart då så du slipper må dåligt. Vilken vecka?
Svar på tråden Novemberbebisar 2015