Kgb777 skrev 2015-11-01 09:38:47 följande:
Jo jag ska få antibiotika under snittet. Nej, det är andra snittet. Vad har hänt de tidigare gångerna för dig Lotie?
Har de sagt du ska få det?
Finns ju ingen risk att barnet drabbas av GBS. Jag fick innan min vaginala men inte förra snittet och har gbs nu igen.
Jag snittades med andra barnet för att första satt fast länge och jag krystade i 1,5 h utan att nåt hände så de fick klippa och trycka ut barnet som inte andades. Fick infektion i såren och inopererades 2 ggr efter. Så fick inte välja andra gången det skulle bli snitt.
Snittet gick tyvärr inte heller bra då bedövningen inte hade tagit vilket är VÄLDIGT ovanligt! Så blev akutsövd och sen lyckades de inte bedöva mig på flera timmar och kunde inte gå på 3 veckor. Blev kvar en vecka efter på bb och fick inte amma för jag fått så mycket mediciner.
Så denna gången står det högst på listan att aldrig lämna barnet att det ska må bra och få behålla det och knyta an från början. Sen hoppas man ju såklart jag mår bra med.
Jag fick värkar 1 vecka innan planerat snitt så blev akutsnitt fast gick lungt till. Måste säga det var skönt för jag hann inte bli nervös och ingen visste om att vi var där:)
Hoppas det sätter igång innan denna gången med annars kommer jag dö av nervositeten dagen innan!