• Maja 1

Novemberbebisar 2015

sofiashem skrev 2015-06-25 09:03:05 följande:

I dag kl 14 är det äntligen dags för RUL! Är i vecka 20 (19+5) så väntan har känts lång. Förhoppningsvis får vi veta om det är en liten pojk eller flicka där inne också, spännande!! :)

Spännande lycka till.
  • Maja 1
    sofiashem skrev 2015-06-25 17:37:39 följande:

Min magkänsla var rätt, det är en liten lillebror i magen :) Storebror och storasyster är mycket glada då dom har hävdat detta hela tiden :)

Oh grattis till lillebror. Vilken datum är du beräknad till?
  • Maja 1
    jvd89 skrev 2015-06-28 11:37:59 följande:

Åhh blir så avundsjuk när jag ser alla som vart på rul och fått se bebisen:) men snart är de vår tur, på tisdag ska vi dit. Ska bli väldigt spännande att se:)

På onsdag ska jag dit. Men vet redan att vi väntar en liten pojke. Då vi gjort fostervatten prov. Men spännande ändå att de den lille ordentligt.
  • Maja 1
    LillyP skrev 2015-06-28 17:50:45 följande:

Vi ska på RUL imorgon men jag vågar inte riktigt hoppas på att få veta kön.

Jag har fått rätt stor mage tidigt (är i v20 nu) och känner fortfarande i stort sätt inte av bebis, det är tydliga tecken på att moderkakan ligger fram och det kan väl försvåra en hel del när det kommer till att kolla kön va?

Någon som vet?

I min förra graviditet hade jag moderkakan i framvägg och deras var inte svårare och kolla kön än annars. Så hoppas du får veta imorgon om du nu vill det.
  • Maja 1

Hej idag var jag på rul. Jätteskönt att se bebisen då jag inte känt den så mycket. Och det var ju inte så konstigt heller då moderkakan låg i framvägg. Men lillkillen mådde bra och levde loppan därinne. Snart känner jag den mer då den blir större och större.

• Maja 1
    Nilla6 skrev 2015-07-02 08:56:46 följande:

Samma bf som mej;) har oxå moderkakan i framvägg, väldigt långt ner så ska få ett till ul vecka 32 för att se att den har åkt upp. Hoppas på det, vill inte ha nåt kejsarsnitt, känner ändå bebis varje dag vilket jag är glad för.

Min moderkaka låg inte långt ner. Så det var ingen fara. Den kommer heller inte åka ner sa barnmorskan. Vad var det du skulle få? Spännande med samma bf.
  • Maja 1
    Nilla6 skrev 2015-07-02 21:19:49 följande:

Får ett till ultraljud i vecka 32 för att se att moderkakan följt med upp.

Vilket kön alltså?? Lite otydlig där kanske.
  • Maja 1
    Hejhejhejilc skrev 2015-07-12 11:15:59 följande:

Hej alla! Hoppas ni mår bra. Tänkte höra om någon av er skriver blogg eller har tips på någon som bloggar om har bf i höst? Skulle vara kul att följa :) Ta hand om er!

Hej!! Jag bloggar också. Väntar femte barnet 26 November. Www.defyrabasta.bloggo.nu läs gärna.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015