• Maddi

Hur klippa min nyss fyllda 2 åring?

Så fort saxen kommer fram börjar han skrika och vifta med huvudet som gör att jag inte vågar komma i närheten med saxen.

Har provat att sätta han framför tvn, dricker saft och äter något gott eller håller på med iPad och att pappan sitter framför och både pratat lugnt och sjunger. Men de går inte. Frisören tror jag inte heller att de går då han är blyg.

Jag har fått klippa han en gång för ca 8 månader sen och det gick bra, utan problem.

Jag bryr mig inte om att håret är långt bak och på sidorna, men jag vill försöka klippa luggen som snart hänger över ögonen. Hur kan man göra, några idéer?

• Svar på tråden Hur klippa min nyss fyllda 2 åring?
  • krompa

Barnens kusin klipps hos frisör eftersom hon är blyg och inte vågar röra sig, det funkar jättebra. Mina egna sitter stilla med en egen spegel i handen så de ser vad jag/maken gör. (Vi turas om att klippa barnen)

• Maddi
    krompa skrev 2015-02-25 18:51:40 följande:

Barnens kusin klipps hos frisör eftersom hon är blyg och inte vågar röra sig, det funkar jättebra. Mina egna sitter stilla med en egen spegel i handen så de ser vad jag/maken gör. (Vi turas om att klippa barnen)

de skadar ju inte att testa hos en frisör. Men är mycket skeptisk till de :)
  • fyr

Luggan fixar du säkert att klippa när han sover.

• AnkiC
    fyr skrev 2015-02-25 20:31:41 följande:

Luggan fixar du säkert att klippa när han sover.

Skulle just skriva samma sak.
  • Annelie 76

Frisör kan nog funka bra, boka hos nån som är van vid barn. Muta med nåt åtråvärt också, påminn då och då innan och under klippning. Min treåring ville absolut inte klippa sig men med spel i handen under tiden och tårta efteråt gick det bra.

• fyr
    AnkiC skrev 2015-02-25 20:34:03 följande:
    Skulle just skriva samma sak.

Luggan? Ha ha.
  • AnkiC
    fyr skrev 2015-02-25 20:36:01 följande:

Luggan? Ha ha.
    Haha antog att det var nåt dialektalt. ????
  • AnkiC
    AnkiC skrev 2015-02-25 22:29:14 följande:
    Haha antog att det var nåt dialektalt. ????
    Jag gjorde inte dom där frågetecknen.
  • Rani

Min dotter satt inte heller still när jag försökte. Men hos frisören sitter hon blixtstilla och bara tittar lite småskrämt. Hon är också blyg för främlingar. Så frisören eller några riktigt fängslande youtube-klipp är mitt tips.

• tulip79

Min 3 åring klipper jag alltid i badet, även om han inte är still så länge då heller. När han var yngre kunde han stå o plaska i handfatet men nu går inte det längre. Klipper nog honom varannan månad. När jag tycker han är för långhårig!

• CissiJissi

Jag kör med apparat, det finns sån kam på som begränsar hur kort det blir och då kan jag köra på och sonen vara vild utan att håret blir fult :P

• Maddi

Tack för era tips, ska testa på era idéer och hoppas att något fungerar :)

• fluu

Mutor och bara ta det värsta. Och skita i om det blir ojämt
    Min dotter(tre år) ska klippas i helgen. Numer tycker hon att det är spännande eftersom man alltid får något man i vanliga fall inte brukar få, dvs kaka eller en liten present.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Maddi
    fluu skrev 2015-02-26 19:18:13 följande:

Mutor och bara ta det värsta. Och skita i om det blir ojämt

Min dotter(tre år) ska klippas i helgen. Numer tycker hon att det är spännande eftersom man alltid får något man i vanliga fall inte brukar få, dvs kaka eller en liten present.

Jag har verkligen försökt deär med muta, men de funkar inte. Köpte tom hem choklad en bil han pekat på flera gånger, men det hjälper inte. Han tar upp händerna mot huvudet, om man håller i händerna viftar han på huvudet och då är det stor chans att skada honom med saxen
  • Mellanmjölkens land

Luggen har jag klippt med ett klipp med stora kökssaxen Man samlar ihop den fram och är ruskigt snabb. Det blir inte helt rakt men ironiskt nog har jag fått komplimanger för vår dotters fina frisyr

Svar på tråden Hur klippa min nyss fyllda 2 åring?