Kopparspiral, varningens finger!!
Jag delar med mig av detta för att förhoppningsvis kunna få någon som funderar på kopparspiral att tänka en extra gång!
Av någon underlig anledning så "hyschas" alla biverkningar som kan följa av en kopparspiral. Jag satt in en kopparspiral utan att ha fött barn, BM sa att det kunde göra ont men att det var en väldigt lite risk för komplikationer med en kopparspiral. Det enda som kunde hända var att kroppen skulle reagera mot det om jag är allergisk mot koppar, vilket jag inte är.
Från första dagen efter insättning hade jag blödningar i 1 års tid, konstant. Har tagit ut den nu och kroppen håller fortfarande på att återställa sig.
Efter detta har jag pratat med en mängd kvinnor som haft exakt samma problem, om inte värre, även de som fött barn innan de satt in kopparspiralen. MÅNGA har fått en sån riklig blödning vid mens att de nästan tuppat av blodförlusten. Detta är nått som är 100% ONORMALT pga av en kopparspiral enligt MB osv. En del har fått sånna otroligt smärtsamma mensvärkar och andra biverkningar. BM var förvånad när jag berättade om mina symptom men tydligen hade några av dom jag pratat med också varit till just henne för att ta ut den pga av ständiga blödningar.
Så, av någon anledning varnas inte kvinnorna för detta och man sätter in den i god tro. Tänk efter en extra gång! Fråga vänner, läs om andra som haft en kopparspiral osv.