Inlägg från: Fröken Smilla |Visa alla inlägg
  • Fröken Smilla

Progesterall

Jag fick inga biverkningar av ProgesterAll men lyckades inte heller bli gravid med det... Min kollega blev däremot av med sina hudproblem när hon började med krämen. Lycka till!

• Fröken Smilla
    Yogini skrev 2015-04-05 17:37:44 följande:

Hur stor dos tog du? Jag tror nämligen att det kan vara så att jag tar för lite. Försöker surfa runt lite på hormoni.se men hittar inget direkt svar. Men vissa får som svar att de ska öka dosen ganska mycket från vad som står angivet på förpackningen. Har du några erfarenheter av detta?

Jag har själv hållt på nu i 1,5 vecka och märker ingen skillnad alls på hyn eller så, bara lite ömma bröstvårtor och svullna bröst.

Jag tog en ganska stor dos eftersom vi önskade barn. Jag mätte inte dosen exakt men tog två kikärtor på morgonen och fyra-fem st på kvällen mellan ÄL och mens. Den fördröjde inte min mens alls.

Det tog sig som sagt inte, men tackolov fick vi hjälp via ivf (tog då också progestron men i högre dos) och jag är gravid i vecka 14 nu. Jag tror gott om progesteron. Har en kollega som använde krämen några månader och blev gravid efter sex års försök och tre misslyckade ivf.
  • Fröken Smilla
    felisa skrev 2015-07-25 21:06:48 följande:

Hmm, ja kanske det. Tar ju två "ärtor" om dagen nu. Får se. Ska gravtesta på onsdag/torsdag, och sen bestämma hur jag ska göra nästa cykel.

Jag har hört att dosen kanske är för liten när man får biverkningar. Jag hade testat att öka, jag körde själv på 6 ärtor om dagen.
Svar på tråden Progesterall