Namnet Vilde???
`Vad tycker ni om namnet Vilde?? Min sambo älskar det, jag är mer tveksam..
Får man höra lite kommentarer??
`Vad tycker ni om namnet Vilde?? Min sambo älskar det, jag är mer tveksam..
Får man höra lite kommentarer??
väldigt vanligt att heta i norge som både pojke och flicka..
min bror älskade det namnet när dom fick en dotter men gjorde det lite svenskt och döpte henne till vilda:)
Har kompisar som döpte sin dotter till Vilda.
Jag gillar båda!!
Vi hade det som namnförslag förra gången. Efter många om och men kom vi fram till att det kanske itne blir en Vilde till sättet .... eller en 40 årig direktör som heter Vilde... hihihi
Men det är fint!
Jag tänker lite framåt. Vilde 70 år....
Kanske är tufft på en lite kille men....
karlon: Precis. Många verkar välja namn efter vad de tycker är sött på ett litet barn. Kanske inte riktigt lika kul att som vuxen t ex heta Aluminuim, Fantomen eller Gandalf.
Vi hade också vilde till en kille. Men sedan blev pappa osäker iom många negativa reaktioner från kompisar. Fast personligen tycker vi om det. Jag gillar Tiger också.
Vi ska dock få en flicka, så behöver inte fundera mer på de namnen.
En annan sak, både jag och min sambo fyllde nyligen. Hur skoj hade det då varit om jag/hon hade läst mailen där det stod om vad vi skulle få i present?
Jättefint, fast jag gillar det bäst till flicka.
Hur tufft som helst... finns med i min "namnlista"...
Ngn nämnde att det låter som ett hundnamn, det kan ju vilket namn som helst låta, Pia tex heter ju var och varannan hund&tjej... beror ju på vad man associerar själv.
Vilde passar lika bra för en baby som en gentleman, tycker jag, alla kommer nog inte att associera "en vuxen" karl i framtiden efter de namn som vi har på våra karlar idag.
Tufft!
Hehe ojsan. tror jag är lite trött. Råkade svara i fel tråd :)