• sanndris

Namnet Vilde???

`Vad tycker ni om namnet Vilde?? Min sambo älskar det, jag är mer tveksam..
    Får man höra lite kommentarer??

• Svar på tråden Namnet Vilde???
  • FlowerGirl
    Har hört det namnet många ggr. Det är vanligare här i Norge... det låter fint tycker jag Flört
  • miss chocolate

Nja, sådär. Det är ju ett roligt och ovanligt namn. Men det är ju lite negativ klang på det och man tänker på någon gammal medeltida vilde som bor i en grotta.. Nåja, folk har olika assosiationer. Men det man kanske tänker mest på är när pojken blir 40-50 år och är VD på något fint företag (eller något) och presenterar sig som Vilde. hm, ja det blir i alla fall annorlunda, hehe.

Ärligt talat. Ta det namn ni känner är rätt för ert barn. Det är ni som bestämmer och vad ni nu bestämmer så blir det ju bra. Om han heter Vilde så tänker man ju på honom sedan och inte någon grottmänniska.

• MUM2B

Som norsk tycker jag namnet är underbart och har det på toppen av min lista- dock som tjejnamn!! Men min man går tyvärr inte att övertala så jag har gett upp... Vilde är mycke vanligt i norge men vanligst som tjejnamn...

• starlet

Jättefint! Har föreslagit det här hemma men sambon vägrade.

• Ekorrfamiljen

Jag tänker mest på namnet i sig, inte betydelsen. Vilde likväl som Tilde/Tilda/Vilda liksom. Jag tycker att det är jättefint!

Ekorren
  • AngelicaS

Jag tycker det är kanonfint, men min Sambo gillade det inte när jag hade det som förslag, men om vi får en tös så blir det en Vilja!

• iconic

Jättefint!!! Får jag en pojke någon gång så kanske det blir en Vilde!!

• Emma N

Tycker det låter fint. Har äv hört Vilda t flicka. Men det är ju en del att leva upp till...

• vina

Min norske sambo säger att Vilde bara är ett tjejnamn. Har aldrig hört om en kille som heter Vilde.

• tiinamor

vina- jag hade en pojke som hette vilde när jag jobbade på dagis i norge.. konstigt att din norrman aldrig hört det?:)

Svar på tråden Namnet Vilde???