• rere88

    Vilken färg ska jag ha på sockerpasta?!

    Hjärnsläpp! Snälla hjälp!

    Ska göra en Frost tårta och det kommer vara en våningstårta med trappa upp runt tårtan, på toppen kommer Elsa och slottet att vara, halvvägs ner för trappen står Olof och vinkar och längst ner har Sven halkat på istappar. 

    Kommer ha vispgrädde som snö uppe på, runt nederkanten och längst med trappen.

    Sen ska jag spritsa snöflingor och istappar med kristyr och ha blå kristaller i grädden

    nu till problemet. ..

    Ska tårtan vara vit med blå trappa och blå kristyr eller ska tårtan vara blå med vit kristyr? 

    Vill den ska bli så bra det bara går såklart men kommer inte på hur jag ska lägga upp färgerna för att få det snyggt!

  • Svar på tråden Vilken färg ska jag ha på sockerpasta?!
  • Angel D

    Ljusblå i botten med vita detaljer. Eller mellanblå med ljusblå och vita detaljer. Tänk på att grädde innehåller vatten så sockerpastan kan bli geggig och rinnig. Hade använt rojal icing istället för grädde.


    Googla rojal icing och frost tårtor för idéer.

  • Angel D


    Här har de använt marmorerad sockerpasta. Det ger en snygg effekt och gör tårtan mer levande.
  • rere88

    Jag vet vad royal icing är... det är kristyr

    royal icing är för sött .. därav grädden. Och jag ska ha så kallad stabilized whipping cream.. då tar inte sockerpastan skada.

    Har kollat på så många frost tårtor så det snurrar i huvudet.. vissa är vita med blå detaljer o vissa är ljusblå/mellanblå med vita detaljer...

Svar på tråden Vilken färg ska jag ha på sockerpasta?!