• Jemp

Överreagerar min flickvän?

Ja, hon överreagerar och givetvis är det fel att vara otrogen. Även du verkar göra mycket fel, påtala hennes fel onödigt mycket osv. Dessutom borde du givetvis ta tag i din egen hälsa.

Å andra sidan spelar det kanske inte så stor roll vem som gör fel. Du är tillsammans med henne för att ha någon stans att bo. Ta tag i din hälsa och lös det.

• Jemp
    Anonym (Tröttnande pojkvän) skrev 2015-03-02 12:39:23 följande:

Jag påstår inte att jag är perfekt. Jag klagar också över saker, främst lägenheten eftersom jag verkligen inte har ett skit här. Däremot blir inte jag upprörd över minsta lilla som hon blir. När hon gör samma fel som jag gör så är det okej, jag bryr mig inte. Tror du att jag ställer mig och gapar och skriker för att hon inte diskat när hon sa? Självklart inte.

Som jag skrev i mitt förra svar så har jag inga möjligheter att skaffa någonstans att bo. Jag har inget jobb, jag var dum nog att inte ställa mig i studentkö i en annan stad när jag hade chansen och min flickvän vägrar inse att det inte är normalt att lägga sig och gråta när jag påpekar att det inte är någon utanför dörren som håller på med brevnedkastet. För mig känns det naturligt att påpeka att det inte är normalt att böla över precis allting. Det kanske är svårt för dig att förstå varför, men tänk dig att jag ändå bott med henne i ett år nu. Först såg jag det som att det var mitt fel, att jag bara var okänslosam, men man börjar ju för fan undra. Jag började tänka "Skulle andra människor börja gråta av det här?" och svaret är ju uppenbart.

Din flickvän gör dig deprimerad. Din depression gör att du inte kan jobba och din arbetslöshet gör att du måste bo hos din flickvän, vilket ingen av er mår bra av.

Jag hävdar fortfarande att lösningen är att ta tag i din egen hälsa.
Svar på tråden Överreagerar min flickvän?