Började på måndagkvällen med svaga värkar, lyckades somna vid 23.30 och vaknade sen vid 03 av att jag hade ont i magen, undrade då vad det var, men fattade när jag fick ont igen ca 5 min efter första. Gick upp och satte mig i soffan och började klocka värkarna som kom med 5-7 min i mellan. Väckte maken vid 5.30, efter att jag pratat med förlossningen. Fixade till dom store och lämnade hos deras farfar, kom in på fl vid 8, var då öppen ca 2 cm. Bestämde med bm att vi skulle köra och fixa en del ärende, var tillbaka på fl vid 13, då hade det inte hänt något, trots att värkarna kom tätare. Åkte och hämtade barnen och åkte sen hem till min mamma, när kl var 19.30 pratade jag med fl igen, var tveksam till att åka in, då jag var rädd att bli hemskickad igen. Var inne på fl ca 20.30, var öppen 3 och fick stanna. Fick bada och sen fick jag lustgasen, vid ca 23.30-23.45 så var jag öppen 5, fick en känsla av att jag hade en ballong mellan benen strax efter, ca 00 tog bm hål på hinnorna var då öppen 7, precis när hon tagit hål, så kom mina krystvärkar, bm kollade igen var öppen 10 och 00.18 den 5/9 är vår tredje son född :) så gick fort på slutet :)