• annieh897

    Ni med kraftig mensvärk - hur klara sig utan smärtstillande vid bebisbakande?

    Jag har ätit preventivmedel i många år pga menssmärtor. Vanliga smärtstillande hjälper inte tillräckligt. Nu planerar jag för barn vilket alltså innebär att jag måste stå ut med den förbannade mensen och mensvärken igen. Vet inte hur jag ska överleva, särskilt som det inte rekommenderas att man tar smärtstillande annat än paracetamol när man försöker få barn. Hur har ni andra med liknande problematik gjort?

    Önskar att jag kunde fortsätta med preventivmedel och ändå bli gravid, men det motverkar liksom sitt syfte ;)

  • Svar på tråden Ni med kraftig mensvärk - hur klara sig utan smärtstillande vid bebisbakande?
  • Dimitra

    Din stackare! När du har mens får du förstås ta dina värktabletter Det är i anslutning till ÄL och tiden fram till mens man bör ha uppehåll.


    The Dimitra universe.
  • annieh897

    Jaha, jag trodde att man skulle undvika hela tiden :) Det underlättar lite förstås. Även om jag ibland hade mensvärk en vecka innan mensen ens kom ihåg.

Svar på tråden Ni med kraftig mensvärk - hur klara sig utan smärtstillande vid bebisbakande?