• Ess

Särbo utan vuxentid

Är dom i tonåren så bör dom klara av en dag på egenhand emellanåt, om ni två gör en aktivitet tillsammans.

• Ess
    Nyfamilj15 skrev 2015-03-22 09:14:57 följande:

I helgen tog jag upp ämnet med min särbo. Jag sa att eftersom vi alltid gör allting tillsammans med barnen så tyckte jag att vi behövde göra ngt själva nån gång som tex gå ut o äta. Jag sa att jag kände behov av det och att vi säkert kan anpassa så att det passar alla barnens aktiviteter. Det behövde inte bli ofta bara det blev av. Han blev jättearg och jag blev så gott som utslängd. Våra tidigare erfarenheter krockar verkligen. Hur kan man göra så att man uppfattar varandras budskap på rätt sätt? Jag funderar på att föreslå parterapi

Är det verkligen lönt?
    Det verkar inte alls som att han vill samma sak som du. Hade han velat, så klarar sig de flesta tonåringar lätt några timmar på kvällen så att ni kunnat göra något.

Hade jag varit som dig, så hade jag inte hört av mig till honom igen. Jag hade faktiskt blivit förbannad på honom, det hade varit droppen att nästan bli utslängd för att man kom med ett förslag på att man ville göra något. Jag hade bett honom dra..........
Svar på tråden Särbo utan vuxentid