Ekonomi för 4 barn?
Vi har fyra barn i åldrarna 10, 8, 3 och 9 månader och har med barnbidrag och underhåll inräknat nu när jag är föräldraledig en inkomst på ungefär 50' efter skatt. Jag kommer att jobba deltid härefter och då kommer vi att hamna på något över det.
Vi bor i stor villa med allt för dyra driftkostnader, har två (nya) bilar och lever gott helt enkelt.
Vi har hittills inte märkt av att det blivit så mycket dyrare med ett fjärde barn annat än att det behövs köpas nya bebiskläder stup i ett eftersom vi gjort oss av med det gamla.
I matväg så är jag sådan att jag alltid gjort för mycket mat så där blir det ju knappt märkbart.
Det där det nog kan bli märkbart är när det ska börjas med fler fritidsaktiviteter, både i tid och pengar men man får ju lära sig att rätta maten efter magsäcken så att säga.
Vill man ha fler barn så tycker jag att man ska gå på den känslan, man ångrar inte de barn man har bara de man aldrig skaffade.
En utlandssemester blir inte så vansinnigt många tusenlappar dyrare med ytterligare en, däremot så kan väl själva resan med fler småttingar att hålla ordning på ett större projekt.