• Anonym (Mäns lust)

Bör män tygla sin lust?

Det är ju t ex inte omöjligt med tjejer som får sisådär 100 mejl på t ex Bodycontact i veckan osv.

Är dessa mäns beteende en manlig avart? Eller behöver män helt enkelt tygla sin lust och låta kvinnor ta initiativ till sex istället?

• Svar på tråden Bör män tygla sin lust?
  • Smecker
    Anonym (Mäns lust) skrev 2015-03-06 15:45:22 följande:

Jag hör aldrig talas om så många sådana exempel, i förhållande till det omvända. Och nej, jag menar inte tar initiativ till att fråga just mig.

Så frågan är "Bör män tygla sin lust och låta kvinnor ta initiativ till att fråga TS om sex"?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (anonym)
    Anonym (M) skrev 2015-03-06 15:48:21 följande:
    Jag ska berätta en hemlis för er kvinnor:
    Män är fruktansvärt avundsjuka på kvinnor för att dom kan få sex när dom vill.
    De flesta män är inte alls avundsjuka på att kvinnor kan "få sex" när de vill med någon som de inte finner attraktiv.
  • Anonym (M)
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-06 21:16:47 följande:
    De flesta män är inte alls avundsjuka på att kvinnor kan "få sex" när de vill med någon som de inte finner attraktiv.
    Det är vad ni(kvinnor) tror. Det gick upp för mig i trettioårsåldern att man kan ha sex med en melon. Hade jag vetat detta när jag var femton hade melonen legat farligt till.
  • Anonym (Mäns lust)
    Anonym (M) skrev 2015-03-06 15:48:21 följande:

Jag ska berätta en hemlis för er kvinnor:

Män är fruktansvärt avundsjuka på kvinnor för att dom kan få sex när dom vill.

Snygga tjejer kan det ja. Precis som snygga killar kan.

Att få sex eller inte har mer med utseende än kön att göra faktiskt.
  • Anonym (Mäns lust)
    dps skrev 2015-03-06 20:49:14 följande:

Dagens sanning. Minst.

För att inte tala om den avundsjuka vi känner att kvinnor så lätt kan få sexuell uppmärksamhet för sina kroppar - den typen av lättförvärvad uppmärksamhet är omöjlig för män.

En kvinna kan med nästan enbart utseendet få en man pladask, tvärtom går däremot inte på samma sätt, eftersom kvinnor kräver mer än ett sexobjekt för att tända.

Vad ser du för lösning på detta då?
  • Anonym (Mäns lust)
    Smecker skrev 2015-03-06 21:06:18 följande:

Så frågan är "Bör män tygla sin lust och låta kvinnor ta initiativ till att fråga TS om sex"?

Förstod att du skulle ta det dit. Men hade du läst mitt inlägg nogrannare så ser du att jag skriver att det inte gäller mig själv.
  • Anonym (Mäns lust)
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-06 21:16:47 följande:

Så du kan aldrig få sex med någon som DU vill ha sex med?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Mäns lust) skrev 2015-03-06 23:05:22 följande:
    Så du kan aldrig få sex med någon som DU vill ha sex med?
    Klart jag kan. 
  • Anonym (Mäns lust)
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-06 23:14:24 följande:

Klart jag kan. 

Då så.
  • Anonym (Varför)

Vaför skulle vi tygla vår lust? Varför lever vi man som kvinna? För att känna plåga?? Inte min bag. Livet är inte enkelt, men att förneka sig själv leder ingen vart. Om inte vår sexualitet (män som kvinnor) passar in i samhället kanske vi skulle fråga oss om det är denna livsstil vi VILL HA.

Om det i dagens läge blir hubbotar, fleshlights eller homosexuellal förhållanden, så låt det då bli så, vi kan och skall inte försöka tygla naturen, som skapt oss till vackra värdefulla människor med lust och längtan.

Dagens syntetiska samhälle, intrikat konstruerat med jobb, dagis, försäkringar, VAB-dagar, detaljerad föräldraledighet m.m. är nog inte det som reptilhjärnan accepterar, och då mår vi dåligt när den "sociala" storhjärnan kommer i konflikt med den egna kroppen.

I FL debatteras mängder med frågor, men min slutsats efter att ha studerat olika forum här är att dagens familjebärare har våldamma problem när inte de sociala reglerna stämmer överens med den man innerst inne känner, nämligen reptilhjärnans "rätt och fel".

Så, JAG tänker inte tygla min lust, utan kommer att förmedla den till alla som finns i närheten, och låta dem själva avgöra om den är ömsesidig eller obehaglig, och hoppas att jag inte behöver skaka galler när "frågan borde vara fri".

• Anonym (Varför)

Hela familjeliv stinker av OLUST. Med några få undantag skrivna av empatiska människor verkar FL koncentrera sig på att provocera igenom odemokratiska riktlinjer för livet mellan man och kvinna ( i en familj ) .

Svar på tråden Bör män tygla sin lust?