Just diagnostiserad med hypotyreos
Hej!
Har tyvärr inte några erfarenheter än, men väntar på att få komma till vc då min gyn-läkare kolladr sköldkörteln i samband med att hon kollade pcos. Mitt tsh låg på 6.12 så inte lika högt som ditt och det enda jag vet än så länge är att jag har underfunktion i sköldkörteln. Du hade läst ganska mycket som jag förstår det? Jag har inte gjort det än, men jag undrar om du fått nån uppfattning om det kan vara hypotyreos ändå även om det inte är jättemycket högre än kontrollsiffrorna?
Mår själv rätt dåligt, trött mer eller mindre hela tiden och ont. Far mellan depressiva episoder också. Har också fibromyalgi och två gynekologiska sjukdomar (endo o pcos) som ger sin del i allt. Tydligen hänger sköldkörteln ofta ihop med både fibro o gyn-sjukdomar..
Min gyn-läkare sa att symtomen för underfunktion i sköldkörteln kommer smygande o väldigt långsamt vilket gör att man vänjet sig vid symtomen och det är därför man kan gå så länge utan att man tänker på att något är fel!
Jag hoppas hoppas du får må bättre fort på behandlingen!! Det är inget kul o må dåligt!! Kram