Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

S & MP nästa drag/Framtidsråd

Man hade kunnat klona Göran Greider och dom hade tillsammans kunnat sitta och öööat, hostat och rivit sig håret samtidigt som dom skött Sverige på ett bättre sätt än Löfvengänget.

Pinsamt är det verkligen

Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • Rataxes
    ölburk2 skrev 2015-03-10 11:55:49 följande:

Men så låt oss då veta vad dina lösningar på Sveriges problem är, så att vi alla kan få ta del av vad vi missat.

Det har jag skrivit i ett otal trådar. Lider man inte av någon svårartad diagnos borde man ha koll på det.

En liberal ekonomi med minimal stat.

KLP 2018
  • Rataxes
    ölburk2 skrev 2015-03-10 16:03:08 följande:
    Vad mer exakt betyder "En liberal ekonomi med en minimal stat"?

Låter mest som nåt flum utan substans, åtminstoine kopplar det inte till nåt jag hört tidigare, vad gäller ett lands politiska utformning.

Orkar inte förklara ännu en gång.

Läs mer här

http://www.liberalapartiet.se/var-politik/liberala-partiet-a-till-o/
  • Rataxes
    ölburk2 skrev 2015-03-11 11:38:31 följande:

Avtalet med Saudiarbadien skulle ö.h.t aldrig ha tecknats, bra att det nu äntligen försvinner.

Saudiarbadien är ett av de mest kritiserade å ifrågasatta länderna i världen, att dom kan utöva ett så stort inflytande beror endast på deras oljetillgångar, men itakt med att oljans roll nu minskar så kommer även deras inflytande att göra det. 

Jag är heller inte så säker på att det kommer att få nån negativ ekonomisk påverkan på svensk export ö.h.t, med tanke på att så många länder avskyr Saudiarbadien å därmed Sveriges export till det landet.

Det kan mycket väl bli det rakt motsatta, d.v.s att exporten ökar till andra länder, å mer än väl uppväger de ev förluster svenska företag kan råka ut för..

Visst, det har varit lättförtjänta pengar för de exporternade företagen, så dom får säkert jobba lite för att komma in eller öka exporten till andra länder.

Du skiter väl i alla som blir arbetslösa pga att Sverige kommer att betraktas som opålitliga att göra affärer med?
  • Rataxes
    Detta måste anses som något av det klokaste överhuvudtaget någon i denna regering sagt eller uttryckt.

Efter 6 månader på sin post och ett otal resor till Turkiet, har Mehmet nu kommit på en unik lösning på en sedan gammalt väldigt klurig fråga... - Han framstår nu som den enda kreativt tänkande miljöpartisten någonsin...
Svar på tråden S & MP nästa drag/Framtidsråd